اخباراخبار کانادا

ترودو در شوی تلویزیونی استیون کولبرت: ناامیدی کانادایی ها را درک می کنم!

جاستین ترودو که به نیویورک سفر کرده، دوشنبه شب میهمان استیون کولبرت در برنامه تلویزیونی The Late Show بود. او از این فرصت استفاده کرد تا علیرغم مواجهه با چالش ها و تهدیدهای جدی برای رهبری خود و نارضایتی کانادایی ها از دولت فدرال و شخص او، از برنامه اش برای یک دوره دیگر نخست وزیری صحبت کند. 

کولبرت از ترودو پرسید چرا مخالفان سیاسی او، پس از نزدیک به یک دهه نخست وزیری برای برکناری او از قدرت تلاش می کنند؟ 

ترودو در پاسخ، افزایش هزینه های زندگی را مقصر دانست و گفت مصمم است برای یک دوره دیگر، در مقام نخست وزیر، به مبارزه ادامه بدهد. 

ترودو در حالی این اظهارات را بیان کرد که احتمال عدم دریافت رای اعتماد در مجلس عوام قوت گرفته است. اتفاقی که به زد و بند نیو دموکرات ها و بلوک کبکوا برای حفظ دولت لیبرال، بستگی خواهد داشت. 

بازی سیاسی که هم اکنون در اتاوا جریان دارد، در ادامه تابستانی تیره و تار برای لیبرال ها و شکست های پیاپی این حزب در انتخابات میاندوره ای است. 

جدا از گفتگوی کوتاه در مورد نارضایتی کانادایی ها از ترودو و دولت اش و احتمال رای عدم اعتماد، کولبر و ترودو بیشتر وقت مصاحبه را به موضوعات بی اهمیت، از جمله اینکه آیا بیکن کانادایی همان ژامبون است، یا اینکه آیا کانادایی ها پس از فوت ملکه الیزابت در سال 2022، اسکناس های مزین به ملکه فقید را سوزاندند یا نه، سپری شد. 

این مصاحبه در جریان سفر ترودو به نیویورک در آستانه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید