اخباراخبار کانادا

دو ایرانی با سابقه محکومیت در آمریکا به جرم نقض تحریم ها علیه ایران، با هویت جدید در انتاریو!

به نقل از Global News،  برادرانی که در ایالات متحده به دلیل کمک به ایران برای دور زدن تحریم ها محکوم شده بودند، اجازه یافتند به طور قانونی و با هویت جدید در انتاریو زندگی کنند.

امین و آرش یوسفی‌ جم در پاییز 2021 در میشیگان به دلیل استفاده از شرکت ‌های صوری برای صادرات غیرقانونی تجهیزات حساس به ایران، محکوم شدند.

CBSA یا آژانس خدمات مرزی کانادا اکنون حکم اخراج امین یوسفی جم  (با نام جدید امین کوهن) از کانادا را به اداره مهاجرت ارسال کرده است. جلسات رسیدگی به پرونده در 28 اکتبر آغاز می شود. لازم به ذکر است که وکلای او سعی کردند مطبوعات کانادایی را از حضور در جلسه منع کنند، اما Global News در مقابل آنها ایستادگی کرد و پیروز شد. 

هرچند وکلای او و CBSA از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده اند، اما گواهی تغییر نام این دو برادر در پرونده اخراج گنجانده شده است. 

آرش یوسفی جم (با نام جدید آرش کوهن) که شهروندی کانادا را دارد، نمی تواند اخراج شود. آرش ادعا می کند که آنها بطور قانونی هویت خود را تغییر دادند تا زندگی جدیدی را شروع کنند. 

اسناد ثبت شده توسط CBSA نشان می دهد که امین یوسفی جم تلاش های کانادا برای مهار تهدیدات ناشی از رژیم جمهوری اسلامی را تضعیف کرده است. رژیم ایران برای تقویت قدرت نظامی و برنامه های هسته ای خود به یک شبکه تدارکاتی بین المللی تکیه کرده که تحریم ها را دور می زند. در گزارش CBSA آمده است که کانادا یکی از کشورهایی است که ایران از آن برای دستیابی به فناوری های با کاربرد نظامی استفاده می کند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید