اخباراخبار کانادا

خانواده ساکن میسیساگا، هزاران دلار در کلاهبرداری آنلاین بلیط هواپیما از دست داد

10 نفر از اعضای خانواده انتاریویی که عازم عربستان سعودی بودند، پس از مراجعه به فرودگاه در روز موعود، متوجه جعلی بودن برخی از بلیط هایشان شدند. 

سال گذشته، هنگامی که نیغات در حال خرید بلیط برای خود و 9 عضور دیگر خانواده به مقصد مکه بود، در فیسبوک مارکت، آگهی برای پروازهای بین المللی با 30 درصد تخفیف را دید. او با این باور که اکازیون پیدا کرده، با فروشنده تماس گرفت. این فرد ادعا کرد می تواند از Air Canada بلیط تخفیف دار تهیه کند و بنابراین نیغات 10 بلیط هواپیما به قیمت 14320 دلار خریداری کرد. 

با این حال، زمانی که خانواده به فرودگاه رسیدند، متوجه شدند پنج تا از بلیط ها جعلی هستند. نیغات می گوید، تلاش هایش برای تماس با فروشنده فرضی بی نتیجه بود. در آخرین لحظه، آنها مجبور شدند 5 بلیط اضافی با هزینه 17500 دلار خریداری کنند. Air Canada پول پنج بلیط جعلی را بازپرداخت کرد، اما نه به خانواده نیغات، بلکه به حساب فروشنده!

او می گوید: متاسفانه ایر کانادا پول را به دارنده کارت اعتباری اصلی که پرداخت ها را انجام داده بود، برگردانده است. 

سازمان TICO که بر آژانس های مسافرتی، گروه های تور و وب سایت های مسافرتی نظارت می کند، می گوید تنها اگر با شرکت ثبت شده نزد TICO سروکار داشته باشید، می توانید غرامت دریافت کنید. 

مهمترین توصیه اینکه هنگام خرید بلیط از طریق رسانه های اجتماعی، مراقب کلاهبرداری های آنلاین باشید. اگر با پیامک، ایمیل، تماس تلفنی یا در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک پیشنهاد سفر دریافت کردید، مراقب باشید. خرید از آژانس مسافرتی معتبر ارزش اش را دارد. حداقل اینکه پول خود را از دست نمی دهید. 

نیغات بیش از یک سال است که با بانک و نهادهای دیگر در تماس است تا شاید پول خود را پس بگیرد، اما هیچ موفقیتی نداشته است. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید