علم و دانش

حشرات به عنوان غذای حیوانات خانگی؟ 

یک شرکت کانادایی مستقر در ساسکاتون، قصد دارد پتانسیل استفاده از حشرات به عنوان منبع پروتئین  پایدار را توسعه و افزایش بدهد. 

این شرکت در حال پرورش مگس های سیاه سرباز است، زیرا می گوید از لارو آنها می توان در غذای حیوانات خانگی یا برای آبزی پروری استفاده کرد. 

NRGene Canada  در سال 2020 با یک ایده منحصر به فرد فعالیتش را آغاز کرد – تهیه غذا از مگس. این شرکت گفت در حال تحقیق روی مگس سرباز سیاه برای درک ترکیب ژنتیکی آن است تا بتواند DNA مگس ها را برای افزایش اندازه لارو و کاهش زمان تخمگذاری اصلاح کند. 

مسعود ریضوی، مدیر NRGene کانادا، گفت که مگس های مزاحم در واقع می توانند مزایای متعددی داشته باشند. او در مصاحبه چهارشنبه گذشته با CBC گفت: اگر ماهی ها می توانند حشرات را بخورند، چرا حیوانات خانگی نتوانند؟ این گزینه دیگری برای تولید غذا با انتشار کربن بسیار پایین است.

 NRGene  با یک گروه فناوری سوئیسی به نام Bühler همکاری کرد تا مرکز حشرات آمریکای شمالی را در دانشگاه ساسکاچوان راه اندازی کند. 

غذای حیوانات خانگی و غذای ماهی تهیه شده از لارو مگس سیاه سرباز در حال حاضر در کانادا به فروش می رسد، اما Rizvi گفت: تفاوت پروژه NRGene این است که در تلاش است تا میزان تغذیه لاروها را به حداقل برسانند و در عین حال تولید پروتئین آن را افزایش دهند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید