اخباراخبار کانادا

جاستین ترودو: قوانین مهاجرت کانادا تغییر می کند

به گفته نخست وزیر، دولت فدرال کانادا تعداد کارگران موقت خارجی در کشور را پس از افزایش بی سابقه ای که منجر به بیکاری مهاجران و جوانان کانادایی شده، کاهش می دهد. 

یادآور می شود اتاوا در میانه کمبود شدید نیروی کار پس از پاندمی کووید، محدودیت های استخدام کارگران موقت خارجی را کاهش داد که به افزایش بی سابقه تعداد کارگران خارجی در مشاغل با حقوق و دستمزد پایین شد. 

ترودو گفت: کارفرمایان در مناطق با نرخ بیکاری بالا (6 درصد یا بیشتر) نمی توانند کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین استخدام کنند. این قانون شامل بخش های کشاورزی، فرآوری ماهی و همچنین ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی نمی شود. 

در یک تغییر دیگر، کارفرمایان اجازه نخواهند داشت بیش از 10 درصد از کل نیروی کار خود را از طریق برنامه استخدام کارگران موقت خارجی تامین کنند. همچنین اعتبار قراردادهای استخدام کارگران موقت با دستمزد پایین، از دو سال به یک سال کاهش خواهد یافت.  

ترودو همچنین گفت که دولت فدرال پاییز سال جاری سطح کلی مهاجرت را مورد بازیابی قرار می دهد زیرا هم اکنون نرخ بیکاری نزد مهاجران به 11.6 درصد رسیده است. 

نخست وزیر در پاسخ به این سوال که آیا احتمال کاهش تعداد شهروندان مقیم دائم نیز وجود دارد یا خیر، گفت این موضوع در نشست این هفته کابینه مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

طبق برنامه مهاجرتی فعلی کانادا، انتظار می رود در سال 2024 حدد 485 هزار نفر و طی دو سال آینده 500 هزار مقیم دائم پذیرفته شوند.  

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید