مقالاتمقالات پزشکی

توصیه های یک جراح قلب برای افزایش سلامتی 

 دکتر جرمی لندن، جراح قلب مستقر در ساوانا، جورجیا، چهار عادت ناپسند را که از آن‌ها پرهیز کرده است تا سلامتی خود را حفظ کند، معرفی می‌کند.

او بیان کرد که ۲۵ سال تجربه‌اش به عنوان یک جراح قلب و قفسه سینه به او آموخته است که باید از سیگار کشیدن، استفاده از وِیپ، مصرف دهانشویه‌های حاوی الکل، غذاهای فرآوری‌شده و نوشیدن الکل پرهیز کند. لندون در ویدیویی که روز سه‌شنبه در تیک‌تاک منتشر کرد، با عنوان “بدن شما، قوانین شما، انتخاب شما” اعلام کرد که این ویدیو ۱.۳ میلیون بازدید داشته است.

سیگار کشیدن به طور مستقیم به بافت داخلی عروق خونی آسیب می‌زند و خطر ابتلا به آترواسکلروزیس (سخت شدن شریان‌ها) و انسداد عروق را افزایش می‌دهد. همچنین، سیگار کشیدن می‌تواند منجر به بروز سرطان شود. به گفته لندن، این عادت احتمالا بدترین انتخابی است که می‌توانید برای سلامتی خود داشته باشید.

تخمین زده می‌شود که 28 میلیون افراد بزرگسال آمریکایی سیگار می‌کشند، که این موضوع به عنوان مهم‌ترین عامل خطر ابتلا به سرطان ریه در سراسر جهان شناخته می‌شود. طبق گزارش اخیر انجمن سرطان آمریکا، سیگار کشیدن مسئول 20% از کل موارد ابتلا به انواع سرطان و تقریبا 30% از مرگ‌های ناشی از سرطان در ایالات متحده است.

از دهانشویه های با پایه الکل استفاده کنید. میکروبیوم روده، که شامل باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش ماست، از دهان شروع می‌شود. بنابراین، اگر این باکتری‌ها را از بین ببریم، ممکن است تعادل میکروبیوم روده به هم بخورد. به گفته لندن، باکتری‌های موجود در دهان نقش مهمی در تولید نیتریک اکسید دارند که به تنظیم و کنترل فشار خون کمک می‌کند. او همچنین اشاره کرد که از بین بردن این باکتری‌ها می‌تواند منجر به ایجاد یا تشدید پرفشاری خون شود.

میکروبیوم روده ما، که شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های موجود در سیستم گوارشی ماست، نقش مهمی در هضم غذا، جذب مواد مغذی و تنظیم سیستم ایمنی بدن ما ایفا می‌کند. اگر این تعادل ظریف باکتری‌های روده به هم بخورد، می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد تیروئید، مشکلات پوستی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن شود.

یک مطالعه اخیر که در ژوئن گذشته در بلژیک انجام شده، نشان داده است که استفاده روزانه از دهان‌شویه‌های حاوی الکل به مدت سه ماه، باعث افزایش قابل توجه دو گونه از باکتری‌ها در دهان شده است. این دو گونه از باکتری‌ها با بیماری‌های لثه، سرطان مری و سرطان روده بزرگ مرتبط هستند.

در یک مطالعه اخیر، مشاهده شد که گروهی از باکتری‌های مفید که بر فشار خون تاثیر دارند، در دوره‌ای خاص کاهش یافته‌اند. با این حال، محققان به مردم توصیه کردند که از قطع مصرف دهان‌شویه‌های حاوی الکل خودداری کنند و به جای آن، خواستار انجام تحقیقات بیشتر شدند. همچنین از افراد خواسته شد تا در مورد استفاده از این محصولات با متخصصان بهداشت و درمان خود مشورت کنند.

لندن تصریح کرد: شما همان چیزی هستید که می‌خورید. به این معنا که پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید، انرژی و اجزای سازنده هر یک از سلول‌های بدن شما را تامین می‌کنند. بنابراین، در مورد برنامه تغذیه‌ای خود دقت کنید.

غذاهای فوق به دلیل محتوای بالای کالری، شکر، چربی و نمک، مدت‌هاست که مورد انتقاد کارشناسان پزشکی قرار گرفته‌اند. مصرف بیش از حد این نوع غذاها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، سرطان و حتی مرگ زودرس را افزایش دهد.

در یک ویدیو که اوایل هفته گذشته در تیک‌تاک منتشر شد، لندن به نمایش خرید روزمره‌ای از مواد غذایی برای خانواده‌اش پرداخت. این خرید شامل گوشت گاو علف‌خوار، مرغ، میوه‌ها و سبزیجات مختلف، تخم‌مرغ، روغن آووکادو، عصاره مرغ، آجیل و روغن زیتون بود. او در این ویدیو اشاره کرد: متاسفم که باید بگویم، اما حتی مصرف متوسط الکل نیز می‌تواند مورد سوال قرار گیرد. دلیل این امر چیست؟ وقتی ما الکل مصرف می‌کنیم، بدن آن را به استالدئید و استات تجزیه می‌کند.

استالدئید، که یک ماده شیمیایی است، می‌تواند برای همه سلول‌های بدن انسان مضر باشد. همچنین، استات، که یک ترکیب شیمیایی دیگر است، تنها کالری‌های بی‌فایده‌ای را به بدن می‌افزاید و هیچ مزیت تغذیه‌ای ندارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مصرف هر مقدار الکل، چه کم و چه زیاد، برای سلامتی مضر است. با این حال، برخی مطالعات ادعا کرده‌اند که مصرف معتدل شراب قرمز ممکن است خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی داشته باشد. این خواص می‌توانند برای سلامت قلب و عروق مفید باشند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید