اخباراخبار کانادا

تورنتویی ها خواهان توقف استخدام کارگران موقت خارجی در مشاغل با دستمزد پایین 

در پی تصمیم اخیر فرانسوا لگو، رئیس دولت کبک برای متوقف کردن استخدام کارگران خارجی موقت برای مشاغل با حقوق پایین در مونترال، تورنتویی ها نیز خواهان اقدام مشابه در شهرشان می باشند. 

توقف استخدام کارگران خارجی در مونترال از 3 سپتامبر آغاز شده و به مدت شش ماه به طول می انجامد. لگو در توجیه تصمیم خود تاکید کرد تعداد مهاجران موقت در کبک طی دو سال گذشته از 300 هزار نفر به 600 هزار نفر افزایش یافته است. 

لگو ضمن مقصر دانستن دولت فدرال بابت این افزایش قابل توجه، افزود: کبک همیشه پذیرای تازه واردان بوده و خواهد بود، اما در حال حاضر از ظرفیت خود فراتر رفته است. 

در انتاریو نیز بسیاری از شهروندان با افزایش بی رویه تعداد کسب و کارهایی که از ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA برای استخدام کارکنان موقت خارجی در مشاغل سطح پایین و غیرتخصصی، مانند بخش خدمات غذایی، خرده فروش و مشاغل اداری استفاده می کنند، مشکل دارند. مخالفان می گویند اینها مشاغلی هستند که می توانند توسط محلی ها پر شوند. 

طبق قوانین کانادا، کارفرما تنها در مواردی مجاز به استخدام کارگران موقت خارجی است، که ارزیابی تاثیر بازار کار را ارائه نموده و ثابت کند هیچ کانادایی یا فرد مقیم دائم کانادا برای کار در شغل مورد نظر در دسترس نیست. 

در پی سوء استفاده های گسترده از LMIA و همچنین استثمار کارگران موقت خارجی توسط کارفرمایان بدسابقه، دولت فدرال اوایل ماه جاری قول اصلاح برنامه LMIA را داد. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید