اخباراخبار کانادا

تجمع اعتراضی والدین مقابل مقر آموزش و پرورش منطقه دورهام

 

یک گروه حامی حقوق والدین به نام DDSB Concerned Parents   جمعه گذشته یک راهپیمایی بزرگ را در خارج از دفتر مرکزی آموزش و پرورش منطقه دورهام (DDSB) سازماندهی کرد تا از دولت بخواهد به نظر والدین در مورد آنچه در مدارس دولتی آموزش داده می شود، احترام بگذارد. 

این گروه، از شرکت کنندگان خواست دو طومار را امضا کنند، یکی برای مجلس عوام، که به صورت آنلاین قابل دسترسی است، و دیگری برای دولت استانی انتاریو، که به صورت دستی توسط شرکت کنندگان امضا شد.

در این طومار از مجلس قانونگذاری انتاریو خواسته شد از بی ‌طرفی برنامه های درسی و عدم ارائه نظریه های ایدئولوژیک به عنوان حقایق غیرقابل انکار، اطمینان حاصل شود.  

این گروه همچنین خواستار آن شد که معلمانی که دارای مجوز حرفه‌ ای نیستند، خدمات روان‌ شناختی را به کودکان ارائه نکنند و والدین از هرگونه تغییری در برنامه درسی فرزندانشان یا مسائل مربوط به سلامت آنها، به طور کامل مطلع شوند.

یادآور می شود، در حال حاضر کودکان در DDSB برای شناسایی نحوه استفاده از ضمایر جنسی ترجیحی و جملات تاکیدی مانند اینکه  بدن و جنسیت من آن است که می گویم آموزش می بینند. 

سخنگوی Back2Basics Durham ، یکی از گروه های شرکت کننده در تظاهرات به True North  گفت: تحصیل قرار است جوانان را برای موفقیت در زندگی آماده کند. ایدئولوژی ها برای بزرگسالان است، نه اینکه کودکان را در آسیب پذیرترین سن، در ساعاتی که از مراقبت و حمایت والدین دور هستند، هدف قرار بدهد. این نباید در مدارس اتفاق بیفتد. 

پلیس پس از آن که معترضان حامی دگرباشان جنسی قصد داشتند پلاکاردهای حامیان حقوق والدین را بگیرند، مانع درگیری بین دو گروه شد. 

متیو کاتارینچیچ 29 ساله، فعال جامعه LGBTQ ، ادعا کرد بدون آموزش گرایش جنسی و ایدئولوژی جنسیتی در مدارس، زندگی جوانانی که به عنوان ترنس شناخته می شوند در معرض خطر خواهد بود. وی گفت: من مخالف دخالت والدین در تصمیماتی که در زندگی فرزندشان گرفته می شود نیستم، اما حفاظت از کودکان باید در اولویت باشد. کاتارینچیچ استدلال کرد مدارس با نگه داشتن والدین در تاریکی، از کودکان در برابر خانواده های بالقوه آزارگر، محافظت می کنند. 

یکی از دانش ‌آموزان DDSB ادعا کرد که مدرسه به او گفته بود تغییر هویت جنسی خود را از والدین اش مخفی نگه دارد. اما او بعدا به هویت جنسی قبلی اش بازگشت و از تغییر جنسیت منصرف شد. او گفت از این تصمیم، یعنی بازگشت به هویت جنسی خود خوشحال است. این دانش آموز گفت تغییر هویت جنسی باید با رضایت بزرگسالان باشد. دانش آموز دیگری نیز با وی همصدا شد و اینکه پسر عمویش تحت فشار رسانه های اجتماعی برای تغییر هویت جنسی اقدام کرد را به اشتراک گذاشت. 

از سوی دیگر میشل گودوین، یک تراجنسیتی و فعال دگرباش جنسی گفت اینکه کودکی بخواهد هویت جنسی خود را از والدینش از مخفی کند، نشاندهنده آن است که کودک در خطر است. گودوین گفت ترنس بودن تحت تأثیر محیط اجتماعی نیست و ترنس ها ترنس به دنیا می آیند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید