اخباراخبار کانادا

بسیاری از کانادایی ها می گویند صرف غذا در رستوران را کنار گذاشته اند

 

 

هزینه های بالای زندگی کانادایی ها را به سمت تصمیم گیری های دشوار برای صرفه جویی در هزینه سوق داده است. 

نظرسنجی اخیر Ipsos از 2000 کانادایی 18 سال و بالاتر نشان داد که تقریبا سه نفر از هر ده کانادایی مورد بررسی (یا 28 درصد) برای صرفه جویی در هزینه، خورد و خوراک خود را کاهش داده اند. 

بیش از نیمی (51 درصد) از پاسخ دهندگان گفتند برای کاهش هزینه خورد و خوراک تلاش می کنند. 

44 درصد از پاسخ دهندگان ادعا کردند صرف غذا در رستوران را به کلی کنار گذاشته اند. 

نظرسنجی اوایل سال جاری توسط دانشگاه دالهاوسی نشان داد قیمت های بالای مواد غذایی تازه، بسیاری از کانادایی ها را به سمت گزینه های ارزان تر و با ارزش غذایی پایین تر سوق داده است. 

Food Banks Canada اعلام کرد شعب آن در سراسر کشور ماهانه به دو میلیون بازدید کننده – که بیش از 600 هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند – خدمات رسانی می کند. 

ناامنی غذایی در کانادا می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی شود. اخیرا گزارشی از سوی مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد که در آن جزئیات مربوط به ابتلای یک زن 65 ساله به بیماری اسکوربوت (ناشی از سوء تغذیه شدید) ارائه شده بود. 

یافته های نظرسنجی اخیر همچنین نشان داد که کانادایی ها بطور روزافزون به زندگی اشتراکی روی آورده اند. 13 درصد از پاسخ دهندگان گفتند برای صرفه جویی در هزینه مسکن با هم خانه یا هم اتاقی زندگی می کنند.  

آیا کاهش نرخ بهره تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟

متاسفانه نرخ اعلام ورشکستگی در کشور به بالاترین حد رسیده است. در سه ماهه دوم سال 2024، تعداد 35082 کانادایی اعلام ورشکستگی کردند. با این حال به نظر می رسد کاهش نرخ بهره و ادامه روند آن، مردم را به آینده مالی شان امیدوارتر کرده است. 31 درصد یا سه نفر از هر ده پاسخ دهنده به نظرسنجی احتمال دادند وضعیت مالی آنها تا یک سال آینده بهبود یابد. نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان (46 درصد) گفتند حتی اگر نرخ های بهره بیشتر کاهش یابد، همچنان در توانایی بازپرداخت بدهی های خود با مشکل روبرو خواهند بود. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید