بازداشت 3 هزار نفر در ایران به اتهام همکاری با اسرائیل و آمریکا!

قوه قضائیه رژیم اعلام کرده است که در ماههای اخیر بیش از ۳ هزار نفر به اتهام «همکاری با دشمن» بازداشت شدهاند.
به گفته اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه، در مجموع ۳۲۹۲ نفر بازداشت شدهاند که از این میان، ۶۸۴ نفر متهم به انجام «اقدامات عملیاتی» برای اسرائیل هستند. همچنین ۱۲۵۸ نفر نیز به انجام فعالیتهای تبلیغاتی علیه حکومت متهم شدهاند.
مقامهای قضایی میگویند تاکنون برای بیش از هزار نفر از بازداشتشدگان کیفرخواست صادر شده و در برخی پروندهها نیز اموال افراد متهم توقیف شده است.
در مقابل، سازمانهای حقوق بشری از جمله Amnesty International نسبت به افزایش بازداشتها ابراز نگرانی کردهاند. این نهادها جمهوری اسلامی را به استفاده از شرایط جنگی برای تشدید فشار بر منتقدان، بازداشتهای گسترده و محدود کردن مخالفان متهم میکنند.
مقامهای ایرانی اما تأکید دارند این اقدامات در راستای مقابله با تهدیدهای امنیتی و افرادی انجام شده که به گفته آنها با دشمنان خارجی همکاری کردهاند.






