اخباراخبار کانادا

این زن اتاوایی در خطر ابتلا به سرطان سینه باید سال ها متظر جراحی پیشگیرانه باشد! 

اشلی ریکز، 32 ساله، از طریق آزمایش ژنتیکی و ارزیابی پزشکی با در نظر گرفتن سابقه سرطان در خانواده اش، بیش از 25 درصد با احتمال ابتلا به سرطان سینه روبرو است. 

او کاملا ناامید شده زیرا باید برای عمل پیشگیرانه ماستکتومی دوبل (عمل برداشتن دو پستان) بین دو تا سه سال، منتظر بماند.  در فوریه سال جاری زمان انتظار برای ماستکتومی دوبل یک تا دو سال اعلام شد، ولی متاسفانه در ماه آگوست به دو تا سه سال افزایش یافت. 

ریکز همچنین سینه های فیبروسیستیک دارد که باعث درد، تورم و ایجاد توده می شود. این بیماری مستلزم عمل بایوپسی (نمونه برداری) است، که او را به انجام آزمایشات ژنتیکی برای تشخیص میزان خطر ابتلا، سوق داد. 

ریکز می داند که به اندازه افرادی که هم اکنون با سرطان مبارزه می کنند در اولویت قرار ندارد، اما احساس می کند که همه گیری سیستم بهداشتی را ناکارآمدتر کرده است. او می گوید: من نمی خواهم از کسی که سرطان فعال دارد جلو بزنم، ولی زندگی با درد و رنج روزانه هم درست نیست. اینکه نمی توانم بچه هایم را در آغوش بگیرم عادلانه نیست. 

بیمارستان اتاوا در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که بیماران بر اساس فوریت نیازهای درمانی، اولویت بندی می شوند. بر اساس وب سایت وزارت بهداشت انتاریو، میانگین زمان انتظار برای تمام جراحی های ترمیمی سینه در اتاوا بیش از یک سال است که به مراتب طولانی تر از نرخ میانگین 182 روزه در سایر مناطق استان است. 

به ریکز پیشنهاد شد عمل را در کبک انجام بدهد، اما او نمی تواند هزینه های مضاعف که ممکن است ده ها هزار دلار باشد را تامین کند. 

دکتر مونا الخیفی، پزشک عمومی و انکولوژیست در مرکز علوم بهداشتی  Sunnybrook ، گفت یک یا دو سال انتظار، زمان طولانی و پر اضطراب  برای فردی است که به عنوان پرخطر ارزیابی شده است. ما باید زودتر امکان عمل پروفیلاکتیک را برای زنان فراهم کنیم. هرچند این عمل به عنوان جراحی انتخابی در نظر گرفته می شود.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید