اخباراخبار کانادا

اکثر جوانان کانادایی، ناامید از صاحبخانه شدن! 

 

طبق نظرسنجی جدید Royal LePage، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق (75 درصد) کانادایی‌ های نسل Z و نسل هزاره (18 تا 38 ساله ها) معتقدند مالکیت خانه یک سرمایه ‌گذاری ارزشمند است، اما تنها حدود نیمی از آنها به دستیابی به این هدف امیدوار می باشند. درصد جوانان امیدوار به صاحبخانه شدن در کبک 64 و در انتاریو 47 است. 

فیل سوپر، مدیر عامل Royal LePage گفت یافته ‌ها نشان می ‌دهد که جوانان کانادایی در حال یافتن راه‌ های عملی برای مقابله با موانع هستند. وی افزود: خریداران جوان بیش از حد بر پس انداز برای تامین مبلغ پیش پرداخت متمرکز هستند که بزرگترین مانع پیش روی خریداران است. در عین حال آنها پذیرای راه ‌حل‌ های خلاقانه هستند، مانند مالکیت مشترک با دوستان و خانواده، یا خرید ملک با قصد اجاره بخشی از خانه به مستاجر.

میانگین ​قیمت خانه در کانادا در نیمه سال جاری  824 هزار و 300 دلار بوده که باعث می شود پس انداز برای تامین مبلغ پیش پرداخت در مقایسه با نسل های قبلی، بیشتر طول بکشد.

کسانی که می گویند صاحب خانه نمی شوند دلایل مختلفی دارند. 58 درصد ادعا می کنند درآمد خانوار آنها برای تامین هزینه های مالکیت خانه کافی نیست. 52 درصد دیگر، پس انداز کافی برای تامین مبلغ پیش پرداخت ندارند یا هرگز نخواهند داشت. 

در مقابل 45 درصد از افراد امیدوار به صاحبخانه شدن می گویند برای آن پس انداز می کنند و به زودی پول کافی برای خرید خانه را خواهند داشت. علاوه بر این، 31 درصد گفتند که درآمد آنها به اندازه ای بالا است که آنها را در مسیر خرید خانه قرار بدهد. 26 درصد نیز گفتند قصد دارند درآمد خود و همسرشان را ترکیب کنند تا از پس هزینه های مالکیت خانه برآیند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید