اخباراخبار کانادا

اعتصاب ویرانگر کارکنان راه آهن کانادا آغاز شد! 

با به نتیجه نرسیدن مذاکرات قراردادی فیمابین اتحادیه کارکنان و مسوولین دو شرکت بزرگ حمل و نقل ریلی، یعنی Canadian National Railway Co. و Canadian Pacific Kansas City Ltd. ، از بامداد امروز حمل و نقل ریلی کالا به ارزش 1 میلیارد دلار در روز متوقف شده است. 

اعتصاب بیش از 9300 نفر از کارکنان این شرکت ها از جمله مهندسین، اپراتورها و کارگران، خسارت عظیمی را به اقتصاد کانادا وارد کرده و زنجیره تامین را به شدت مختل می کند. 

این اعتصاب همچنین رفت و آمد بیش از 32 هزار مسافر در تورنتو، مونترال و ونکوور که با قطار در مسیرهای متعلق به CPKC تردد می کنند را مختل می کند. زیرا قطارهای مسافربری بدون وجود کنترل کننده های ترافیک ریلی، قادر به تردد نیستند. 

طرفین مذاکره تا نیمه شب چهارشنبه 21 آگوست به چانه زنی ادامه داده ولی به توافق نرسیدند. هر یک از آنها طرف دیگر را به شکست مذاکرات متهم می کنند. 

اتحادیه Teamsters نمایندگی 6000 نفر از کارکنان CN و 3300  نفر از کارکنان CPKC را به عهده دارد. 

مسوولین CN تاکید کردند این شرکت طی 9 ماه گذشته با حسن نیت مذاکره کرده و دستمزد بالاتر، زمان استراحت بهتر و شیفت کاری قابل پیش بینی تر را پیشنهاد کرده است. اما اتحادیه تمایلی به دستیابی به توافق نداشت. 

صنایعی که تحت تاثیر اعتصاب قرار می گیرند، شامل کشاورزی، معادن، انرژی، خرده فروشی، اتومبیل سازی، ساخت و ساز و صادرات زمینی /دریایی خواهند بود.  

مسافران قطار در خطوط TransLink در ونکوور، خط Milton مترولینکس و Hamilton Go، خط Lakeshore تورنتوی بزرگ و همچنین Candiac، Saint-Jerome و Vaudreuil/Hudson Exo در مونترال تحت تاثیر اعتصاب قرار گرفته اند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید