علم و دانش

استفاده زنان از هوش مصنوعی به پیشرفت شغلی آنها کمک می کند

زنان کمتر از مردان از ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند. مجمع جهانی اقتصاد اخیرا مقاله ای در این زمینه منتشر کرده که نشان می دهد 59 درصد از شاغلین مرد بین 18 تا 65 سال حداقل یک بار در هفته از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند، در حالی که این میزان در زنان 51 درصد است. در میان جوانان 18 تا 25 ساله، درصد مردانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، 71 درصد است و درصد زنان 59 درصد است. 

اعداد و ارقام نشان می دهند زنان کمتر از این فناوری جدید استفاده می کنند. این یافته نگران‌ کننده ‌ای است، زیرا بر اساس مطالعه Oxford Economics و Cognizant، 90  درصد مشاغل تا سال 2032 تحت تاثیر هوش مصنوعی مولد قرار خواهند گرفت. 

گزارش گلدمن ساکس با توجه به نوع شغل و جنسیت، ایده دقیق تری از این تاثیر ارائه می دهد. ساکس می گوید تقریبا 80 درصد از کارکنان زن و در مقابل 58 درصد از مردان، امروزه در مشاغلی هستند که در معرض اتوماسیون از طریق هوش مصنوعی مولد هستند.

البته این مشاغل با کارکنان زن، به خودی خود با هوش مصنوعی جایگزین نمی شوند، بلکه توسط افرادی که به هوش مصنوعی مسلط هستند، جایگزین خواهند شد و این افراد در حال حاضر مردان هستند. 

بخشی از این تفاوت می تواند این باشد که طبق نظرسنجی انجام شده توسط  Cognizant، زنان کمتر از مردان نسبت به مزایای استفاده از هوش مصنوعی متقاعد شده اند. احتمال کمتری وجود دارد که زنان فکر کنند هوش مصنوعی مولد آنها را قادر می ‌سازد مهارت‌ های جدید را توسعه دهند (40 درصد زنان در مقایسه با 51 درصد از مردان)، تغییر شغل بدهند (36 درصد زنان در مقایسه با 44 درصد مردان)، فرصت‌ های جدید شغلی ایجاد کنند (33 درصد زنان در مقایسه با 40 درصد مردان) یا درآمد خود را افزایش بدهند (35 درصد زنان در مقایسه با 42 درصد مردان).

برای معکوس کردن این روند، از زنان خواسته می شود تا برای بازتعریف یا افزایش دانش و مهارت های خود در زمینه هوش مصنوعی تلاش کنند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید