اخباراخبار کانادا

از 553 میلیون درخت ادعا شده توسط لیبرال ها، چند درخت کاشته شده؟ 

پنج سال پس از آنکه جاستین ترودو قول کاشت دو میلیارد درخت تا سال 2030 را داد، دولت وی به سختی یک چهارم از راه را برای رسیدن به این هدف طی کرده است. 

سخنگوی منابع طبیعی کانادا به در مارچ سال جاری ادعا کرد قراردادهایی برای کاشت 553 میلیون درخت منعقد شده، اما مشخص نیست که چه تعداد از این درختان کاشته شده اند. 

حتی اگر فرض کنیم 553 میلیون درخت کاشته شده، لیبرال ها همچنان از برنامه زماندبندی عقب می باشند. با توجه به اعلام برنامه در فوریه 2021 برای کاشت 2 میلیارد درخت طی 10 سال، لیبرال ها می بایست حداقل 700 میلیون درخت می کاشتند. 

ترودو در سال 2019 در حالی که با فشار فعالان آب و هوا از جمله گرتا تونبرگ مواجه بود، بطور خودجوش و با یک توییت، قول کاشت 2 میلیارد درخت را داد. 

در حالی که برنامه درختکاری دولت فدرال به سختی پیش می رود، Forests Ontario با کاشت 2.7 میلیون درخت در سراسر کانادا فصل موفقی را سپری کرده است.

Forest Recovery Canada  نیز 700 هزار درخت را در خارج از انتاریو کاشته است، از جمله 380 هزار درخت در آلبرتا، بیش از 200 هزار در نووا اسکوشیا، بیش از 70 هزار در بریتیش کلمبیا، بیش از 60 هزار در نیو برانزویک و حداقل 5 هزار در مانیتوبا.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید