اخباراخبار کانادا

اخراج آموزگار کانادایی به دلیل پوشیدن پیراهن اشتباه  در ماه افتخار LGBTQ+ 

یک مربی آموزشی در کبک با 20 سال سابقه کار به دلیل پوشیدن پیراهن مزین به پرچم کانادا و شعار <این پرچم افتخار من است> در ماه جون که به عنوان ماه افتخار جامعه دگرباشان جنسی ( Pride LGBTQ+) شناخته می شود، توسط هیئت مدیره مدرسه اخراج شد. 

این اقدام در حالی صورت گرفت که سیستم آموزشی با کمبود شدید معلم دست و پنجه نرم می کند.  کبک با کمبود حدود 1000 معلم مواجه است. حداقل 5 هزار معلم مدارس دولتی این استان طی پنج سال گذشته از شغل خود استعفا داده اند. با توجه به این شرایط، آیا عاقلانه است که یک معلم به دلیل پوشیدن پیراهنی که هیئت مدیره آن را نامناسب تشخیص داده، اخراج شود؟ 

در حالی که مربیان و آموزگارانی که ایدئولوژی های سیاسی و جنسیتی چپ را در مدارس ترویج می کنند، بطور کامل حمایت می شوند، اما کسانی که از آموزش بی طرفانه حمایت می کنند بطور فزاینده ای به حاشیه رانده می شوند و هرگونه انتقاد از این ایدئولوژی ها به عنوان افراط گرایی جناح راست تلقی می شود. 

این کارمند اخراج شده آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرده است که مدارس به بستری برای تبلیغات ایدئولوژیک تبدیل شده اند، در حالی که بایستی محیط های آموزشی بی طرف باشند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید