اخباراخبار کانادا

اتحادیه های پلیس ترودو را به ریاکاری در مورد موفقیت ممنوعیت اسلحه دستی متهم کردند

اتحادیه های پلیس در سراسر کانادا آخرین ادعای جاستین ترودو مبنی بر اینکه ممنوعیت سلاح های دستی و جمع آوری آنها توسط دولت لیبرال، امنیت عمومی را افزایش داده است را رد می کنند.

ترودو دوشنبه گذشته با انتشار پست در X (توئیتر سابق)  ادعا کرد که این سیاست به خرید، فروش و قاچاق اسلحه در کانادا پایان داده است. 

این ادعا به سرعت با اظهارنظرهای اتحادیه های پلیس و کارشناسان روبرو شد که ترودو را به گمراه کردن کانادایی ها متهم می کردند. 

به عنوان مثال، اتحادیه پلیس تورنتو گفت: ظاهرا جنایتکاران پیام شما را دریافت نکرده اند! 

این اتحادیه تاکید کرد جوامع تحت نظارت پلیس تورنتو شاهد افزایش 45 درصدی تیراندازی و افزایش 62 درصدی قتل های مرتبط با اسلحه گرم در مقایسه با سال قبل بودند. 

در بیانیه اتحادیه آمده است: وقتی 85 درصد از سلاح های توقیف شده توسط اعضای ما از آمریکا وارد می شوند، ممنوعیت تعیین شده از شما چه تفاوتی ایجاد می کند؟ اظهارات شما برای قربانیان جنایات مسلحانه و افسران پلیس غیرقابل درک و توهین آمیز است. هر کاری که فکر می کنید برای بهبود ایمنی جامعه انجام داده اید، کارساز نبوده است. 

طبق آمار منتشر شده از سوی پلیس تورنتو، تیراندازی ها تقریبا 70 درصد افزایش یافته و مرگ و میر ناشی از جرایم مسلحانه بیش از دو برابر شده است. 

رئیس پلیس ادمونتون نیز قبلاً هشدار داده بود سیاست دولت لیبرال می تواند قاچاق را افزایش دهد.

طبق گزارش پلیس منطقه ای پیل، 97 درصد از سلاح های گرم توقیف شده از ایالات متحده قاچاق شده اند.

ران شینز، افسر سابق پلیس و نامزد حزب محافظه کار نیز گفت در تمام دوران خدمت اش، نه او نه هیچیک از همکارانش سلاح گرم قانونی را از یک جنایتکار کشف و توقیف نکردند. 

اتحادیه پلیس ونکوور نیز در واکنش پرسید: فکر می‌ کنید اسلحه‌ های جنایتکاران از کجا می ‌آیند؟ ترودو برای متوقف کردن قاچاق اسلحه چه کرده است؟

حامیان صاحبان قانونی اسلحه در کانادا معتقدند لیبرال ها به جای حمله به شهروندان دارای مجوز، باید بر ایمن سازی مرزهای کانادا در برابر قاچاق و صدور احکام سنگین برای مجرمین مکرر و همچنین سرمایه گذاری در ارائه برنامه های اجتماعی تمرکز کنند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید