اخباراخبار کانادا

آیا مسیر تورنتو-مونترال می تواند اولین خط ریلی سریع السیر کانادا باشد؟

 

دولت کانادا در سال 2021 برنامه‌ های خود برای ارتقاء خدمات ریلی مسافری VIA Rail بین کریدور ویندزور و کبک سیتی به یک سرویس ریلی با فرکانس بالا را اعلام کرد. 

راه آهن با فرکانس بالا، زمان سفر بین تورنتو، اتاوا و مونترال را تا 25 درصد کاهش می دهد. با جداسازی خطوط ریلی مسافری از عملیات باربری، امکان حرکت قطار مسافربری با سرعت 177 کیلومتر تا 200 کیلومتر در ساعت فراهم می شود و عملکرد سیستم را تا 95 درصد بهبود می بخشد. 

اما دولت فدرال همچنین در حال بررسی یک سرویس جدید و حتی بهتر از راه آهن با فرکانس بالا می باشد که اولین سرویس راه آهن پرسرعت در کانادا خواهد بود. 

دولت فدرال هم اکنون درگیر فرایند مناقصه برای این پروژه می باشد. دولت در جولای 2023، سه کنسرسیوم خصوصی را برای شرکت در مناقصه RFP انتخاب کرد. این پروژه نظر سرمایه گذاران بین المللی بزرگ و برخی از بزرگترین اپراتورهای خدمات ریلی مسافری جهان را به خود جلب کرده است. 

کنسرسیوم ها از شرکت های کانادایی، اسپانیایی و فرانسوی تشکیل شده اند و هر یک باید دو پیشنهاد، از جمله برای قطارهای با سرعت کمتر از 200 کیلومتر و قطارهای پرسرعت بالای 200 کیلومتر در ساعت ارائه کنند. 

مشکل اینجاست که ساخت سرویس ریلی پرسرعت نسبت به خدمات ریلی با فرکانس بالا، هزینه بیشتری دارد. هزینه خدمات ریلی فرکانس بالا در سال 2021 بین 6 تا 12 میلیارد دلار برآورد شد. هزینه خدمات ریلی پرسرعت می تواند دو برابر این مبلغ باشد. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید