علم و دانش

آیا روبوتاکسی تسلا اینگونه خواهد بود؟ 

تاکسی که به آن Cybercab نیز گفته می شود، کاملا بدون راننده و بدون فرمان یا پدال خواهد بود و مسافران را ارزان تر از اتوبوس جابجا می کند. 

تا به این لحظه در مورد قیمت این تاکسی صحبت نشده است، اما احتمالا نزدیک به قیمت Cybertruck تسلا خواهد بود که در حال حاضر به مبلغ 80 هزار دلار یا 60 هزار پوند به فروش می رسد. 

ایلان ماسک، مدیر و بنیانگذار تسلا ایده Robotaxi را تقریبا یک دهه قبل مطرح کرد و از آن به عنوان یک وسیله نقلیه خودران برای جایگزینی تاکسی ها در شهرهای عمده جهان یاد کرد. 

از نظر تئوری، مردم می توانند چندین دستگاه از این تاکسی ها را بخرند و همزمان برای انجام سفرهای مختلف بیرون بفرستند و درآمد کسب کنند. 

ماسک بارها تاکید کرده که مدیریت ناوگان تاکسی های روباتیک بسیار راحت تر از ناوگان تاکسی های معمولی می باشد. 

به گفته او، هزینه سفر با این تاکسی ها ارزان تر از بلیط اتوبوس است. در حالی که سهم زیادی از این کرایه به صاحب روبوتاکسی می رسد، اما تسلا نیز درصد مشخصی از آن را دریافت می کند. 

گذشته از به خطر افتادن امنیت شغلی رانندگان تاکسی، عدم وجود راننده انسانی در این تاکسی ها می تواند برخی مسافران را نگران کند. در حال حاضر، وسایل نقلیه تسلا دارای ویژگی خودکار هوشمندی هستند که به راننده انسانی در هدایت اتومبیل کمک می کنند، اما هنوز اتومبیل صد درصد خودران و بدون راننده انسانی به خیابان ها نیامده اند. 

تسلا برای راه اندازی Robotaxi، به تایید مقامات ایالتی و سایر کشورها نیازمند است. آنچه تا به اینجا درباره روبوتاکس می دانیم اطلاعاتی است که خود ایلان ماسک درباره وسیله نقلیه ارائه کرده است. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید