مقالاتمقالات اقتصادی

آیا اتومبیل الکتریکی ارزان قیمت چینی می خرید؟

در حالی که دولت فدرال در حال بررسی این موضوع است که آیا بر اتومبیل های برقی چینی تعرفه اعمال کند یا خیر، برخی از کانادایی ها می گویند از فرصت خرید یک اتومبیل الکتریکی ارزان قیمت چینی استقبال می کنند.

اتاوا ماه گذشته یک رایزنی یک ماهه در مورد چگونگی مدیریت حضور قدرتمند پکن در بخش اتومبیل های الکتریکی برگزار کرد و اعلام نمود تعرفه از جمله گزینه های احتمالی می باشد. 

شرکت BYD، غول اتومبیل سازی چینی، سال گذشته اتومبیل الکتریکی Seagull با برد 305 کیلومتر را با قیمت پایه حدود 14000 دلار کانادا، معرفی کرد. در حالی که قیمت ارزان ترین گزینه های موجود در کانادا از حدود 38 هزار دلار شروع می شود. 

مایکل واوریکوویچ، ساکن ادمونتون یکی از کسانی است که می گوید مایل به خرید یک اتومبیل برقی از چین است. 

باربارا مک‌ للان، ساکن کولوود، بریتیش کلمبیا  که بیش از یک دهه قبل اولین اتومبیل الکتریکی خود را خریداری کرد معتقد است هجوم اتومبیل های چینی به افزایش رقابت در کانادا کمک خواهد کرد. 

در مقابل برخی دیگر، با گشایش بازار کانادا بر روی اتومبیل های برقی چینی مخالف بوده و به نگرانی های امنیتی و سوابق حقوق بشری و زیست محیطی بد چین استناد می کنند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، چین تقریباً یک سوم دی اکسید کربن جهان را منتشر می کند. اما این کشور در کنار تولید اتومبیل های برقی به یک رهبر جهانی در انرژی خورشیدی و بادی نیز تبدیل شده است.

رایزنی یک ماهه دولت فدرال 1 آگوست به پایان رسید. این مشاوره همچنین شامل بررسی این موضوع بود که آیا اتومبیل های چینی باید واجد شرایط مشوق های فدرال برای اتومبیل های بدون آلایندگی، از جمله تخفیف 5 هزار دلاری برای کانادایی های خریدار اتومبیل الکتریکی، باشند یا خیر. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید