علم و دانش

آکنه دارید؟ رژیم غذایی مدیترانه ای و امگا 3 ممکن است کمک کننده باشد

رژیم مدیترانه ای که مرتبا به دلیل فواید سلامتی آن تبلیغ می شود، به یک دلیل دیگر نیز مورد تایید دانشمندان آلمانی قرار گرفته، زیرا به کاهش آکنه کمک می کند. 

تیم پژوهشی دریافت که تمرکز این رژیم بر غلات کامل، میوه و سبزیجات، غذاهای دریایی و مصرف کم نمک و شکر همراه با مکمل‌ های اسید چرب امگا 3 به کاهش چشمگیر ضایعات پوستی التهابی و غیر التهابی و همچنین بهبود کیفیت زندگی، کمک می کند.

این یافته ها که در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، بر اساس آزمایشات انجام شده روی 60 فرد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط به دست آمد. 

به گفته محققان، تقریبا همه شرکت ‌کنندگان در شروع مطالعه کمبود امگا 3 داشتند، اما شدت آکنه برای کسانی که در طول دوره از نظر امگا 3 به سطح هدف رسیدند، به طور قابل توجهی کاهش یافت.

آنه گورتلر، پزشک دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، گفت: مداخلات سبک زندگی، از جمله توصیه های غذایی، نباید در تقابل با داروهای تجویزی در نظر گرفته شود، بلکه باید به عنوان یک مکمل ارزشمند برای هر برنامه درمانی مدرن آکنه در نظر گرفته شود. 

او افزود: تحقیقات اخیر این دیدگاه را تقویت کرده است که مردم باید غذاهای اصلی یونان، ایتالیا و اسپانیا را بیشتر مصرف کنند. 

تیمی از محققان در ایالات متحده کشف کرده اند که اسید موجود در زیتون قند خون را کاهش می دهد، به این معنی که می تواند به طور بالقوه برای مقابله با دیابت و چاقی استفاده شود. این یافته ها پس از انتشار یک مطالعه 28 ساله روی حدود 90000 نفر انجام شد که نتایج آن نشان داد روغن زیتون می تواند به جلوگیری از زوال شناختی کمک کند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید