اخباراخبار کانادا

آغاز سال تحصیلی در انتاریو با مقررات جدید!

اکثر مدارس استان از امروز، 3 سپتامبر، پذیرای دانش آموزان می باشند. در سال تحصیلی جدید تغییرات و مقررات جدید به اجرا گذاشته شده اند. از جمله ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کلاس درس، تغییرات برنامه درسی و قوانین ویپینگ. بر اساس مقررات جدید از دانش ‌آموزان آمادگی تا کلاس ششم خواسته می ‌شود تلفن‌ های خود را در تمام طول روز خاموش و دور از دید قرار دهند، مگر اینکه مربی اجازه دهد. دانش ‌آموزان مقطع 7 تا 12 انعطاف‌پذیری بیشتری خواهند داشت، زیرا استفاده از تلفن‌ همراه فقط در کلاس ممنوع خواهد بود. 

اگر دانش آموز مقررات را نقض کند، تلفن او توقیف شده و موضوع به والدین گزارش می شود. دانش آموز در صورت تکرار تخلف با تعلیق روبرو خواهد شد. 

به عنوان بخشی از سیاست جدید، دسترسی به سایت ‌های رسانه‌ های اجتماعی از تمام شبکه‌ های مدارس ممنوع خواهد شد. به اشتراک گذاری و ضبط ویدیو و عکس افراد بدون رضایت صریح نیز ممنوع خواهد بود، اما نحوه نظارت و اجرای آن مشخص نیست. 

تغییرات برنامه درسی

دانش ‌آموزانی که وارد کلاس 9 می ‌شوند، برای دریافت دیپلم خود باید یک کردیت آموزش فنی پایه 9 یا 10 کسب کنند. این تغییر یک سال پس از ایجاد دوره فناوری دیجیتال پایه 10 توسط دولت برای آموزش امنیت سایبری به دانش آموزان اعمال می شود. 

دولت دو دوره جدید تجربی را برای دانش آموزان پایه نهم و دهم – یکی با عنوان ساخت ذهنیت کارآفرینی و دیگری راه اندازی و مدیریت کسب و کار – راه اندازی کرده است.  

ممنوعیت استفاده از سیگار و ویپینگ

دولت قصد دارد 30 میلیون دلار برای نصب آشکارسازهای ویپینگ در مدارس هزینه کند. در صورت تخلف دانش آموزان از مقررات، محصولات ویپ یا سیگار توقیف شده و موضوع به والدین گزارش می شود.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید