مقالاتمقالات اجتماعی

آرام کردن کودکان پیش دبستانی با  در اختیار قرار دادن تبلت و گوشی هوشمند مشکل ساز است

طبق مطالعه اخیر، والدینی که با سپردن گوشی یا تبلت هوشمند به کودک نوپا و شیطان خود، به دنبال کسب آرامش برای خود هستند، چرخه ای از مشکلات آینده را نزد فرزندشان ایجاد می کند. پژوهشی که هفته گذشته در مجله Frontiers in Child and Adolescent Psychiatry منتشر شد، نشان می ‌دهد استفاده از این دستگاه‌ ها برای تنظیم هیجانی می ‌تواند در کوتاه ‌مدت مؤثر باشد، اما در طولانی‌ مدت منجر به اعتیاد به فناوری می شود و کار را برای کودکان برای کنار آمدن با موقعیت های استرس زا سخت تر می کند.

محققانی از کانادا و مجارستان، بیش از 300 والدین کودکان بین دو تا پنج سال در نوا اسکوشیا را که پرسشنامه های مخصوص را تکمیل کردند، مورد بررسی قرار دادند. والدین نظرات خود را در مورد مدت زمانی که فرزندشان تلویزیون تماشا می کند، بازی های ویدیویی انجام می دهد یا از دستگاهی مانند تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می کند را گزارش کردند. آنها همچنین به سؤالاتی در مورد خلق و خوی کودک، مانند عصبانیت و تکانشگری، در طول قرنطینه همه گیری و یک سال بعد در سال 2021 پاسخ دادند.

ورونیکا کونوک، نویسنده اول این گزارش مطالعاتی و محقق دانشگاه  Eötvös Lorándبوداپست، می گوید نتایج حاکی از آن است که اگر والدین مرتباً یک دستگاه دیجیتالی به کودک خود ارائه دهند تا او را آرام کنند، کودک یاد نخواهد گرفت که احساسات و خشم خود را تنظیم کند. 

مطالعه قبلی در ایالات متحده نشان داد 65 درصد از والدین برای آرام نگه داشتن فرزندشان در مکان های عمومی از تلفن همراه استفاده می کنند. صفحه ‌نمایشی‌ که به‌ عنوان یک استراتژی آرام ‌بخش استفاده می‌ شود و در کوتاه مدت بسیار خوب عمل می کند، در دراز مدت مشکلات بیشتری ایجاد می کند، زیرا یادگیری مهارت های جدید بدون صفحه نمایش را برای کودکان دشوارتر می کند. 

کارشناسان چهار توصیه را در مورد کودکان پیش دبستانی ارائه می کنند: 

  • به حداقل رساندن، زمان نشستن مقابل صفحه نمایش برای کودکان زیر 5 سال و اجتناب از نمایشگرها حداقل یک ساعت قبل از خواب.
  • همراهی با کودکان در تماشای برنامه های آموزشی . 
  • استفاده آگاهانه از صفحه نمایش. 
  •  الگوسازی استفاده سالم از صفحه نمایش و تشویق فعالیت هایی مانند مطالعه، بازی در فضای باز و کاردستی.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید