اخباراخبار کانادا

کانادایی ها به زودی باید هزینه اضافی برای سفر به بریتانیا بپردازند

به گزارش یورونیوز، وزارت کشور بریتانیا صدور مجوز سفر الکترونیکی (ETA) را برای دیجیتالی کردن کامل مرزهای خود تا سال 2025 آغاز کرده است. 

به گفته این وزارتخانه، ETA برای بهبود امنیت مرزی بریتانیا معرفی شده است. متقاضیان بایستی بیوگرافی، مشخصات بیومتریک و اطلاعات تماس خود را ارائه کنند و به مجموعه ای از سوالات پاسخ بدهند. 

در بیانیه وزارتخانه آمده است: کسب این اطلاعات، آگاهی ما را در مورد کسانی که متقاضیان ورود به بریتانیا افزایش می دهد و از ورود کسانی که امنیت کشور را تهدید می کنند، جلوگیری می کند. 

طبق گزارش  Global Affairs Canada، از 27 نوامبر 2024، کانادایی ها می توانند برای سفر در تاریخ 8 ژانویه 2025 یا بعد از آن، برای دریافت مجوز الکترونیکی ETA درخواست دهند.

در حال حاضر، تنها مسافرانی از کانادا، بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات می توانند برای ETA درخواست دهند.

متقاضیان می توانند بصورت آنلاین درخواست خود را ارائه کنند. اما از آنجایی که امکان ذخیره کردن مراحل درخواست وجود ندارد، باید در یک نوبت و یکباره درخواست خود را تکمیل نمایید. چنانچه متقاضی حین تکمیل درخواست به مدت 20 دقیقه غیرفعال باشد، سرویس بلافاصله لغو می شود. 

برای شروع، عکسی از گذرنامه ای را که برای سفر به بریتانیا استفاده می کنید آپلود می کنید. سپس بایستی چهره خود را با دستگاه اسکن کنید. کودکان 9 ساله و کوچکتر نیازی به انجام این کار ندارند. پس از آپلود تصویر خود، از شما خواسته می شود به برخی سوالات پاسخ بدهید. 

مجوز الکترونیکی (ETA) بطور میانگین ظرف سه روز کاری تایید و توسط ایمیل ارائه می شود. اعتبار ETA به مدت دو سال می باشد. 

نکته مهم اینکه اگر بصورت گروهی سفر می کنید، هر فرد باید جداگانه درخواست بدهد. 

هزینه ETA ، 10 پوند یا 18.02 دلار کانادا بوده، غیرقابل استرداد است و با کارت اعتباری، دبیت، Apple Pay یا Google Pay قابل پرداخت می باشد. 

کانادا سال‌هاست که سیستم مشابهی به نام مجوز سفر الکترونیکی (ETA) دارد که فقط 7 دلار هزینه دارد.

ایالات متحده همچنین دارای یک سیستم مشابه به نام ESTA  است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید