مقالاتمقالات اجتماعی

چه چیزی بیشترین استرس را نزد والدین کانادایی ایجاد می کند؟

 

آخر هفته گذشته، در پاسخ به گزارش‌های اخیر CBC News در مورد استرس ‌های فرزند پروری مدرن، دست اندرکاران برنامه رادیوییCross Country Checkup  از والدین خواستند تا مسائلی را که بیشترین استرس را در خانواده‌ هایشان ایجاد می ‌کنند، شرح دهند. 

این برنامه رادیویی از زبان والدین بی شمار در سراسر کانادا، نقطه نظرات آنها درباره تفاوت های بین فرزندپروری نوین و قدیمی را شنید. 

برای بسیاری از ما، نقش والد نه تنها مهمترین نقش زندگی، بلکه یکی از چالش برانگیزترین ها می باشد. بنابراین جای تعجب نیست که پزشک ارشد ایالات متحده اخیرا هشداری در مورد عوارض فرزندپروری بر سلامت روان صادر کرد. دکتر ویوک مورتی در مورد تاثیر استرس مدرن بر سلامت روان والدین هشدار داد و گفت که والدین امروزی با چالش های منحصربفردی مانند افزایش هزینه های زندگی، رسانه های اجتماعی و بحران سلامت روان جوانان روبرو می باشند. 

اما کدام مساله بیشترین استرس را به والدین وارد می کند؟ 

در حالی که برخی از والدین شرکت کننده در برنامه رادیویی در مورد مسائل کلی مانند شکاف نسل ها و آموزش به بچه ها صحبت کردند، برخی دیگر در توصیف عوامل استرس زا دقیق تر بودند. 

ملانی ریولی از بریتیش کلمبیا، گفت: زمانی که او و همسرش فرزند دوم خود را به دنیا آوردند، دیگر انرژی برای جنگیدن بر سر غذا خوردن فرزندشان نداشتند و فرزند دوم آنها که حالا 17 ساله است، همچنان یک نوجوان بدغذا می باشد.  

برخی از کارشناسان همچنین استدلال می کنند که والدین امروزه زمان بیشتری را (در مقایسه با نسل قبل) با فرزندان خود سپری می کنند و این باعث فرسودگی بسیاری از والدین شده است. 

والدین امروزی در دوران ترسناکی زندگی می کنند. مدام به آنها گفته می شود که فرزندان شان بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند و باید نگران همه چیز باشند. از نوع تغذیه گرفته تا جهت یا زاویه قرار گرفتن صندلی کودک در اتومبیل. قبول دارید؟ 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید