علم و دانش

چند نشانه برای اینکه به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی کنید

پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی است که برای کاهش وزن اهمیت و فواید زیادی دارد؛ اما به چهار صورت بر کاهش چربی و کات تاثیر مستقیم می‌گذارد:

  • سیری طولانی مدت
  • ایجاد توده عضلانی بدون چربی
  • اثر حرارتی غذا
  • تامین انرژی بدن

تری هوپ رومرو، نویسنده تعدادی از پرفروش ‌ترین کتاب‌ های آشپزی برای غذاهای سالم، متوجه شد که رژیم غذایی گیاه‌ خواری  انرژی کافی به او نمی رساند. رومرو می ‌گوید: هنگامی که شروع به مصرف پروتئین بیشتر کرد (با افزودن پودرهای پروتئین طبیعی مانند پروتئین شاهدانه و پروتئین برنج قهوه ای به غذای روزمره)، رضایت بیشتری پیدا کرد.

ضعف عضلانی  

اگر پروتئین کافی برای سوخت رسانی به بافت‌ های بدن خود نمی ‌خورید، بدن شما چاره ‌ای جز شروع به تجزیه ماهیچه‌ ها برای دریافت اسیدهای آمینه از الیاف آنها ندارد. جسیکا بیهونیاک، استادیار تغذیه در دانشگاه نیویورک، می ‌گوید یکی از اعضای کلیدی بدن برای تشخیص کمبود پروتئین، ترقوه است. اگر استخوان ترقوه شما به ویژه برجسته می شود، زمان آن رسیده است که مطمئن شوید پروتئین کافی و به طور کلی کالری کافی دریافت می کنید. 

 

تلاش ناموفق برای کاهش وزن 

بر اساس مطالعه 2019 منتشر شده در  Annals of Nutrition and Metabolism، یک رژیم غذایی پر پروتئین و کم کالری به افراد کمک می کند وزن کم کنند، توده عضلانی را حفظ کنند، کیفیت استخوان را بهبود بخشند و چربی های بد را از دست بدهند. 

 

ریزش موها 

گاهی اوقات متخصصان تغذیه سلامت رژیم غذایی مشتریان خود را اینگونه آزمایش می کنند که از آنها می خواهند دستان خود را از بین موهایشان بگذرانند تا ببینند که چقدر می ریزد. مو عمدتا از پروتئین ساخته شده است. موهای شما برای رشد و سالم ماندن به پروتئین کافی نیاز دارد. کمبود پروتئین می تواند باعث نازک شدن یا ریزش مو شود. 

همیشه مریض می شوید 

سیستم ایمنی برای عملکرد صحیح به سوخت مناسب بستگی دارد. طبق تحقیقات سال 2016 در Food & Function، بدن شما از اسیدهای آمینه موجود در پروتئین های رژیم غذایی برای کمک به ساخت سلول های ایمنی مانند لنفوسیت ها استفاده می کند. لنفوسیت ها نوعی گلبول سفید هستند که به مبارزه با میکروب ها و ویروس ها کمک می کنند. 

تورم پاها 

اگر پروتئین مصرف نکنید، ممکن است متوجه شوید که مایعات را در اطراف مچ پا و پای خود نگه می دارید. پروتئین ها به نگه داشتن نمک و آب در رگ های خونی کمک می کنند. بدون پروتئین کافی، این مایعات می توانند به بافت های اطراف نفوذ کنند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید