مقالاتمقالات پزشکی

پیشنهادات غذایی یک متخصص رادیولوژی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان

آمارها نشان می‌دهد که از هر هشت زن آمریکایی، یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود و تعداد موارد تشخیص داده شده هر سال بیشتر می‌شود.

دکتر نیکول سفیر، که مشاور پزشکی شبکه خبری فاکس نیوز است، یکشنبه هفته گذشته در برنامه “دوستان فاکس” شرکت کرد. او درباره افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و غذاهایی که می‌توانند به کاهش این خطر کمک کنند، صحبت کرد.

دکتر سفیر گفت: مهم‌ترین عوامل خطر برای سرطان سینه عبارتند از: زن بودن، بالا رفتن سن و داشتن ژن‌های معیوب ارثی.

او همچنین اشاره کرد که عوامل بیرونی زیادی هم وجود دارند که می‌توانند خطر ابتلا را افزایش دهند. برای مثال، مواد سمی که در غذاها و محصولات دیگر وجود دارند. همچنین مواد سمی زیادی در لوسیون‌ها و شامپوها وجود دارد.

مواد و محصولاتی که روی پوست و داخل بدن خود استفاده می‌کنیم، همگی بر سلامتی ما تاثیر می‌گذارند.

اگرچه برای زنان غیرممکن است که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاملا از بین ببرند، اما به گفته دکتر سافیر، راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

او در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت: ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامتی ما داشته باشد. این تغییرات می‌تواند شامل انتخاب میان‌وعده‌های سالم‌تر، پیاده‌روی بیشتر در طول روز یا خوابیدن بیشتر باشد. برای بهبود سلامتی، لازم نیست تغییرات بزرگی ایجاد کنیم. مهم این است که تصمیم‌های آگاهانه‌ای بگیریم که با شیوه زندگی ما سازگار باشد. این اقدامات کوچک، به تدریج می‌توانند سلامتی و نشاط ما را افزایش دهند.

او درباره کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه گفت که شیر دادن به نوزاد یکی از انتخاب‌های مهم در سبک زندگی است که اغلب به آن توجه نمی‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که هر سال شیردهی، خطر ابتلا به سرطان سینه را 4.3 درصد کاهش می‌دهد. همچنین، هر بار زایمان این خطر را 7 درصد کم می‌کند.

ثابت شده است که برخی مواد غذایی می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌ها، به ویژه سرطان سینه را کاهش دهند.

۵ ماده غذایی که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند:

۱. اسفناج: برگ‌های سبز اسفناج حاوی کاروتنوئیدها هستند. ریزمغذی‌هایی که با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط دارند.

دکتر سفیر در برنامه “دوستان فاکس” گفت: یک مطالعه بزرگ که بیش از ۳۲ هزار زن را طی ۲۰ سال بررسی کرد، نشان داد که در افرادی که مقدار زیادی اسفناج یا سبزیجات در رژیم غذایی خود داشتند، خطر ابتلا به سرطان سینه تا ۲۸ درصد کاهش یافته است.

۲. سیر: دکتر سفیر اظهار داشت که مطالعات کوچک نشان داده‌اند در افرادی که به طور منظم سیر مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه کاهش می‌یابد.

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که ترکیبات فعال موجود در سیر می‌توانند رشد سرطان را مهار کرده و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند، اگرچه برای تایید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

۳. بلوبری: دکتر سفیر گفت که او هر صبح دو مشت بلوبری می‌خورد تا از فواید فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌های موجود در آن بهره‌مند شود.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که فلاونوئیدها می‌توانند به پیشگیری از سرطان سینه کمک کرده و اثربخشی درمان‌های سرطان را بهبود بخشند.

آنتی‌اکسیدان‌ها، که در میوه‌ها و سبزیجات قرمز، آبی و بنفش یافت می‌شوند، نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و عود آن مرتبط هستند.

دکتر سفیر گفت: در یک مطالعه بزرگ روی ۷۵ هزار زن، نشان داده شد که بلوبری‌ها خطر ابتلا به سرطان سینه استروژن منفی – که یکی از انواع تهاجمی‌ترین سرطان‌هاست – را کاهش می‌دهند.

  1. ماهی سالمون: سفیر در مورد ماهی سالمون اظهار داشت: من طعم ماهی‌های چرب را خیلی دوست ندارم، اما به دلیل فواید شناخته شده سلامتی، حدود یک بار در هفته برای خانواده‌ام سالمون تهیه می‌کنم.

او به یک مطالعه بزرگ روی ۸۸۳ هزار زن اشاره کرد که نشان داد زنانی که به طور منظم ماهی‌های چرب مصرف می‌کنند، ۱۴ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را تجربه می‌کنند.

۵. زردچوبه: به گفته دکتر سفیر، این ادویه رایج نشان داده است که التهاب را کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به سرطان را کم می‌کند.

او اظهار داشت: یک مطالعه روی بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ نشان داد که زردچوبه، وقتی همراه با درمان‌های سنتی سرطان استفاده شود، بقای بیماران را بهبود می‌بخشد و همچنین عوارض جانبی درمان‌های سرطان را کاهش می‌دهد.

وی افزود: من سعی می‌کنم هر روز در پخت و پز از زردچوبه استفاده کنم.

علاوه بر انتخاب سبک زندگی سالم برای کاهش خطر، دکتر سفیر بر اهمیت تشخیص زودهنگام در نجات جان افراد تاکید کرد.

او در پایان گفت: اگرچه نمی‌توانید خطر ابتلا را به صفر برسانید، اما تشخیص زودهنگام از طریق ماموگرافی سالانه – یا شاید سونوگرافی یا ام‌آر‌آی بر اساس میزان خطر شما – بهترین شانس بقا را به شما می‌دهد.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید