اخباراخبار کانادا

پیشتازی داگ فورد و محافظه کاران انتاریو نزد رای دهندگان در نظرسنجی ها

در ادامه گمانه زنی ها در مورد احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در انتاریو، نظرسنجی جدید نشان می دهد داگ فورد و حزب محافظه کار پیشروی انتاریو از پیشتازی قابل توجهی در بین رای دهندگان برخوردار هستند. 

طبق نظرسنجی Liaison Strategies از 1245 رای ‌دهنده که در 19 و 20 آگوست صورت گرفت، فورد و محافظه‌ کاران از حمایت 40 درصد و لیبرال ها و نیو دموکرات ها به ترتیب از حمایت 27 و 21 درصد رای دهندگان برخوردار هستند و حزب سبز تنها با 6 درصد در رتبه چهارم قرار دارد. 

میزان حمایت از محافظه کاران در جنوب غرب انتاریو، جایی که آنها 19 امتیاز از نیو دموکرات ها پیش هستند، بالاترین میزان بود. اما محافظه کاران در منطقه تورنتو با اختلاف ناچیز سه امتیاز از لیبرال ها عقب هستند. در منطقه 905 خارج از تورنتو، محافظه کاران از حمایت 45 درصدی رای دهندگان و لیبرال ها از حمایت 39 درصدی برخوردار بودند. 

لازم به ذکر است که حدود یک پنجم از شرکت کنندگان در نظرسنجی (21 درصد) بلاتکلیف بودند. 

دیوید والنتین، مدیر  Liaison Strategies، در بیانیه مطبوعاتی گفت: با ادامه گمانه زنی های انتخابات زودهنگام، اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، محافظه کاران دولت اکثریت را تشکیل خواهند داد. 

نظرسنجی نشان داد که 28 درصد از پاسخ دهندگان نسبت به شخص داگ فورد (رهبر حزب محافظه کار)، 27 درصد نسبت به بانی کرامبی (رهبر جدید حزب لیبرال انتاریو)، 24 درصد نسبت به ماریت استایلز (رهبر حزب نیو دموکرات) و 23 درصد نسبت به مایک شراینر (رهبر حزب سبز) نظر مثبت داشتند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید