اخباراخبار کانادا

پیروزی بزرگ؛ اعتصاب مستاجرها نتیجه داد! 

 

چیزی که ماه گذشته شبیه یک مهمانی تابستانی در مقابل دو مجتمع آپارتمانی در شمال تورنتو به نظر می ‌رسید، جشن پیروزی مستاجرانی بود که به نشانه اعتراض 10 ماه از پرداخت اجاره خودداری کرده و اعتصاب کرده بودند. 

هیئت مالک و مستاجر بالاخره دستور موقتی صادر کرده و شرکت   Barney River Investments      که املاک را در شماره های 1440 و 1442 خیابان لارنس غربی مدیریت می کرد را ملزم به انجام تعمیرات مورد نیاز نمود. 

تصمیمی که به گفته وکیل مستاجران می تواند بی سابقه و اولین در نوع خود باشد. 

پادوانی، بناینگذار اتحادیه مستاجران یورک جنوبی که نمایندگی مستاجران خیابان لارنس  دو ساختمان دیگر را به عهده دارد، اعلام کرد: وقتی مستاجران گرد هم می آیند، سازماندهی می کنند و همکار می کنند، برنده می شوند. 

از ماه می 2023، تورنتو شاهد موجی از چنین اعتصاب هایی بوده است که در آن صدها مستأجر در اعتراض به وضعیت ساختمان ها، اجاره را در سراسر شهر پرداخت نکرده اند. 

ابتدا ساکنان 71، 75 و 79 پارک Thorncliffe Dr. در انتهای شرقی شهر، پرداخت اجاره را متوقف کردند. سپس، مستاجران در خیابان کینگ 33 و خیابان جان 22 در ضلع غربی شهر همین کار را کردند.

اکتبر گذشته، بیش از 100 مستأجر ساختمان ‌های خیابان لارنس از همتایان خود پیروی کردند و به دنبال تعمیرات فوری در واحدها و انصراف صاحب ملک از افزایش اجاره بها به میزان بالاتر از دستورالعمل استانی، برآمدند. 

مستاجران ساختمان های لارنس گفتند قبل از اعتصاب، هر کار دیگری را برای حل این مشکل انجام دادند. متاسفانه از تنظیم دادخواست گرفته تا تلاش برای ملاقات با صاحب ملک، صحبت با سیاستمداران محلی و تماس با شهرداری، همه بی فایده بودند و کاشی های شکسته، سقف ها و دیوارهای کپک زده و معضل سوسک و موش در آپارتمان ها همچنان باقی ماند. 

بالاخره در جلسه 1 آگوست، پاتریک شیء، قاضی هیئت مالک و مستاجر، دستور تعمیرات را صادر کرد. او همچنین به مستاجران دستور داد از اول آگوست پرداخت اجاره را از سر بگیرند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید