اخباراخبار جهان

پیرترین فرد جهان در سن 117 سالگی درگذشت

مسن‌ ترین فرد زنده جهان، بانوی بازنشسته اسپانیایی به نام ماریا برانیاس، که از یک همه ‌گیری طاعون، آنفلوانزای اسپانیایی و دو جنگ جهانی جان سالم به در برد، در سن 117 سالگی درگذشت.

برانیاس دو دهه آخر عمر خود را در آسایشگاه سالمندان سانتا ماریا دل تورا در شهر اولت، در شمال شرقی اسپانیا زندگی کرد و در ماه مارچ تولدش را جشن گرفت. 

رکوردهای جهانی گینس در ژانویه 2023 ، پس از مرگ راهبه فرانسوی لوسیل راندون در سن 118 سالگی، رسما برانیاس را به عنوان مسن ترین فرد جهان معرفی کرد.

در پی درگذشت این زن فرانسوی، عنوان پیرترین فرد زنده جهان با 116 سال سن به تومیکو ایتوکا ​​ژاپنی می رسد که در 23 ماه مه 1908 به دنیا آمد.  

برایناس متولد آمریکا در یک خانواده اسپانیایی تبار بود، اما خانواده او در سال 1915، در طول جنگ جهانی اول و پس از بیمار شدن پدرش جوزپ به اسپانیا بازگشتند. 

ماریا  از دو جنگ جهانی، همه ‌گیری طاعون و آنفولانزای اسپانیایی، جنگ داخلی اسپانیا و اخیراً کووید-19 جان سالم به در برد و در سال 1931 با دکتر خوان مورت در سن 23 سالگی ازدواج کرد. شوهر وی بیش از 46 سال قبل در سن 71 سالگی درگذشت.

برانیاس تا 105 سالگی پیانو می نواخت، روزنامه می خواند و هر روز صبح ورزش می کرد. از او سه فرزند، 11 نوه و 13 نتیجه به جا مانده است. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید