مقالاتمقالات اجتماعی

والدین، مقصر بدغذایی فرزندان شان هستند!

دست اندرکاران یک مطالعه جدید در مورد کودکانی که تلاش می‌ کنند با خوردن کراکر و هوا زنده بمانند،  امیدوارند یافته هایشان به والدین کودکان بدغذا کمک کند. 

این مطالعه که در 19 سپتامبر در مجله روانشناسی و روانپزشکی کودک منتشر شد، والدین 4804 دوقلو را که در سال 2007 در بریتانیا متولد شدند، از سن 16 ماهگی تا 13 سال مورد بررسی قرار داد.

با مقایسه دوقلوهای همسان و غیرهمسان، نویسندگان دریافتند که ژنتیک تا حد زیادی عامل تفاوت های فردی در آنچه که آنها دغدغه غذایی می نامند، است. ژنتیک عامل 60 درصد از بدغذایی در 16 ماهگی بوده و بین سنین 3 تا 13 سالگی به 74 تا 84 درصد افزایش یافته است.

پژوهشگران بدغذایی را اینگونه تعریف کردند: تمایل به خوردن طیف محدودی از غذاها، اغلب به دلیل حساسیت روی طعم یا بافت غذا و یا عدم تمایل به امتحان کردن غذاها و طعم های جدید. 

زینپ ناس، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه کالج لندن، گفت: بدغذایی در بین کودکان رایج است و می ‌تواند منبع اصلی اضطراب برای والدینی باشد که اغلب خود را به خاطر این رفتار سرزنش می ‌کنند یا توسط دیگران سرزنش می ‌شوند. در حالی که این رفتار نتیجه روش فرزندپروری نیست. 

توصیه جدید پزشک ارشد ایالات متحده، دکتر ویوک مورتی، با اشاره به استرس شدید ناشی از فشار مالی و فشارهای اجتماعی والدین هشدار می دهد که این استرس می تواند به شدت بر سلامت روحی و جسمی فرزندان تأثیر بگذارد. مطالعات قبلی نیز سطوح بالاتر استرس والدین را با رفتارهای غذایی مشکل ساز از جمله بدغذایی مرتبط کرده است. 

 

دکتر مورتی در یک توصیه بهداشت عمومی در ماه آگوست آن را فرهنگ مقایسه نامید – جایی که والدین از مقایسه خود و استراتژی های فرزندپروری خود با آنچه که آنلاین می بینند احساس ناامیدی می کنند. مورتی اشاره کرد این استراتژی ها که اغلب توسط اینفلوئنسرها و روندهای آنلاین منتشر می شود، انتظارات غیر واقعی ایجاد می کنند و فشار فوق ‌العاده‌ ای بر والدین وارد می ‌شود تا اطمینان حاصل کنند فرزندشان خوب غذا می ‌خورد.

توصیه‌ هایی که به صورت آنلاین و در صفحات فرزندپروری فیسبوک یافت می شوند، اغلب متناقض هستند. حساب‌های اینستاگرام مانند  Feeding Littles، Kids Eat in Color  و Yummy Toddler Food –  که به ترتیب 1.9 میلیون، 2 میلیون و 1.4 میلیون دنبال کننده دارند – برای بهبود رابطه کودکان با غذا، نکات، توصیه‌ ها، دوره‌ های آنلاین و دستور العمل ‌هایی را برای کدو حلوایی پر پروتئین و سس ماکارونی مخلوط کلم بروکلی ارائه می ‌کنند. 

در همین حال، رسانه‌ های اجتماعی سرشار از اینفلوئنسرهایی است که قسم می ‌خورند با تغذیه تمیز، فرزندان شان را نجات داده اند، یا دوست دبیرستانی که قسم می خورد فرزندانش کاری نخود را می پرستند! 

این توصیه های متناقض برای والدین کودکان بدغذا ناامیدکننده و طاقت فرسا هستند و باعث می شوند خود را در تربیت فرزندان شان شکست خورده احساس کنند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید