اخباراخبار کانادا

هشدار نمایندگان لیبرال مجلس در مورد استفاده از زبان فرانسه در سیستم مراقبت های بهداشتی کبک

حداقل سه نماینده لیبرال کبک با ابراز نگرانی در مورد سیاست جدید استانی، می گویند این دستورالعمل می تواند ارتباط بین پزشک و بیمار را مختل کرده و  دسترسی بیماران غیرفرانسوی زبان به مراقبت های بهداشتی کبک را محدود کند. 

دستورالعمل 31 صفحه‌ ای که ماه گذشته توسط وزارت بهداشت کبک با هدف محافظت از زبان فرانسه منتشر شد، می‌ گوید پزشکان در این استان فقط در شرایط استثنایی می‌ توانند به زبان‌ هایی غیر از فرانسوی خدمات ارائه دهند – این شرایط استثنایی از جمله زمانی است که بیمار نشان دهد نمی ‌تواند به زبان فرانسوی ارتباط برقرار کند یا آن را به درستی درک ‌کند و یا اگر بیمار با ارائه مدرک ثابت کند به دلیل ریشه های تاریخی اجداد انگلیسی زبان خود در کبک حق دارد به زبان انگلیسی خدمات دریافت نماید.

طبق این دستورالعمل آنگلوفون ها یا انگلیسی زبان های دارای گواهی رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن آنها برای دریافت خدمات آموزشی به زبان انگلیسی، می توانند مراقبت های بهداشتی را نیز به این زبان دریافت کنند. 

برای بیمارانی که به زبان‌ های دیگر صحبت می‌ کنند و نمی ‌توانند به زبان فرانسوی ارتباط برقرار کنند، ارائه‌ دهنده مراقبت‌ های بهداشتی می تواند از دستورالعمل سرپیچی کند. 

نمایندگان لیبرال کبک نگرانی خود را با وزیر بهداشت کانادا نیز درمیان گذاشته اند و می خواهند که دولت ترودو بر حقوق تضمین شده در قانون اساسی پافشاری کند. 

نمایندگان مخالف می گویند اگر همزمان با انجام معاینات پزشکی تست زبان شناسی نیز انجام شود، ارائه کارآمد مراقبت های بهداشتی غیرممکن خواهد بود. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید