مقالاتمقالات اجتماعی

هشدار تیک تاکری به عدم درخواست لیمو از گارسون ها در رستوران

آدریانا لی، تیک تاکر به این نتیجه رسیده است که باید از لیموهای رستورانی پرهیز کرد. او که در یک پیام عمومی با بیش از 144,000 بازدید این موضوع را مطرح کرده، توضیح می‌دهد که چرا نباید از لیمو در آب خود در رستوران‌ها استفاده کرد. او می‌گوید: «نمی‌دانم چه کسی باید این را بشنود، اما از گارسون نخواهید که لیمو به آب شما اضافه کند. به محض اینکه من به عنوان گارسون کارم را شروع کردم، متوجه این موضوع شدم.»

این تیک‌تاکر توضیح می‌دهد که چرا اضافه کردن لیمو به نوشیدنی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد. او می‌گوید: متوجه شدم که دیگر هرگز از گارسون نمی‌خواهم که لیمو به آبم اضافه کند. چون اولا، خود گارسون‌ها این کار را انجام می‌دهند، درست است؟ 

او ادامه می‌دهد: آن‌ها ممکن است به پول و صورت‌حساب‌های دیگران دست بزنند و به انواع مختلفی از اشیاء تماس داشته باشند. 

او اعتراف می‌کند که هرچند گارسون‌ها معمولا دست‌هایشان را ضدعفونی می‌کنند، اما این کار به اندازه کافی برای از بین بردن آلودگی موجود بر روی لیمو موثر نیست.

لی توضیح می‌دهد که مسایل دیگری درباره لیمو وجود دارد که باید قبل از درخواست آن در نوشیدنی‌تان در نظر بگیرید. او می‌گوید: اما این تنها چیزی نیست که باید نگران آن باشید. معمولا خود گارسون‌ها هستند که لیموها را برش می‌زنند. من همیشه لیموها را با دستکش برش می‌زنم، اما نمی‌توانم برای دیگران تضمینی بدهم.

او ادامه می‌دهد که لیموها معمولا قبل از اینکه به لیوان مشتریان برسند، به‌طور کامل تمیز نمی‌شوند.

او می‌گوید: محصولات هرگز شسته نمی‌شوند. وقتی در خانه هستم، تمام میوه‌ها و سبزیجات را می‌شویم و حتی در مورد روش‌های پخت و شستن آنها بسیار دقت می‌کنم. اما تا به حال در هیچ رستورانی لیمویی را که شسته شده باشد، ندیده‌ام.

لی می‌گوید این هشدار به دیگر جنبه‌های رستوران نیز مرتبط است. او با صداقت بیان می‌کند: در کار در رستوران، مسایل زیادی وجود دارد که به آن‌ها توجه نمی‌کنم و می‌دانم که برایم خوب نیستند. مثلا می‌دانم که در پایان روز، وقتی قاشق و چنگال‌ها را جمع می‌کنند، کسی به آن‌ها دست می‌زند. این موضوع را وقتی در رستوران نشسته‌ام، متوجه می‌شوم، اما نمی‌توانم از لیموها بگذرم.

در پایان ویدیویش، لی بر این نکته تاکید کرد و از دنبال‌کنندگانش خواست که لیمو در نوشیدنی‌هایشان نگذارند. او گفت: نمی‌دانم شما چطورید، اما من هرگز از گارسون نمی‌خواهم که لیمو به نوشیدنی اضافه کند. و اگر یکی ببینم، فورا آن را بیرون می‌آورم… می‌توانم با قاشق و چنگال کنار بیایم و با بشقاب‌ها هم مشکلی ندارم. اما لیموها را نمی‌توانم تحمل کنم، دوستان. لطفا در نوشیدنی خودتان لیمو نگذارید.

تنها او نیست که نسبت به استفاده از لیمو در رستوران‌ها هشدار می‌دهد. یک رسانه محلی به نام News4JAX گزارش کرده است که قرار دادن لیمو در آب به نظر می‌رسد که یک انتخاب سالم باشد، اما واقعیت اینطور نیست. طبق این گزارش، یک بازرس بهداشت سابق اشاره کرده که باکتری‌ها و ویروس‌ها ممکن است بر روی برخی قاچ‌های لیمو در رستوران‌ها وجود داشته باشند. همچنین، نویسنده‌ای برای ایستگاه رادیویی 99.5 WKDQ داستانی از بیماری مرموزی که به آن مبتلا شده بود، نوشت و علت اصلی آن را لیمویی دانست که در نوشیدنی خود داشت.

Business Insider  مقاله‌ای درباره لیموها در رستوران‌ها منتشر کرده است. این رسانه به نگرانی‌های قبلی اشاره کرده و توصیه می‌کند که از لیموها استفاده نکنید.

این گزارش به یک مطالعه از Journal of Environmental Health اشاره می‌کند که در آن محققان ۷۶ نمونه لیمو از ۲۱ رستوران را در ۴۳ بازدید آزمایش کردند و متوجه شدند که بسیاری از لیموها حاوی میکروارگانیسم‌هایی هستند، از جمله پاتوژن‌هایی که ممکن است باعث بیماری شوند. برای کاهش خطر، بهتر است به جای انداختن کامل لیمو در نوشیدنی، فقط آب آن را فشار دهید. همچنین اگر دیدید کارکنان با دستان بدون دستکش به لیموها دست می‌زنند، بهتر است به آب ساده بسنده کنید.

اطلاعات دیگری که ارائه شد، تصویر ناخوشایندتری را به نمایش گذاشت. یکی از افراد گفت: “برش‌های لیمو در یک ظرف کنار دستگاه نوشابه قرار دارد و هر یک از کارکنان با دستان خودشان لیموها را برمی‌دارند.”

شخص دیگری پاسخ داد: “بله، هیچ‌کس وقت ندارد که از انبر استفاده کند.”

یکی از کاربران تیک‌تاک نیز اظهار داشت که به عنوان یک خدمتکار حتی وقتی برای شستن دست‌هایش ندارد: “آیا ما باید مرتبا دست‌هایمان را بشوییم؟  در زمان شلوغی، کسی وقت این کارها را ندارد.”

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید