اخباراخبار کانادا

ممنوعیت جدید تلفن همراه در مدارس چگونه اجرا خواهد شد؟

شروع سال تحصیلی برای برخی از دانش آموزان کمی متفاوت خواهد بود، زیرا چندین استان کانادا ممنوعیت تلفن همراه را برای سال تحصیلی 2025-2024 اعمال کرده اند. این ممنوعیت ها بسته به حوزه قضایی متفاوت است، اما همه آنها هدف مشابهی دارند: محدود کردن استفاده از تلفن همراه در کلاس های درس برای کاهش حواس پرتی دانش آموزان و تشویق استفاده ایمن از رسانه های اجتماعی.

اما با نزدیک شدن به سپتامبر، نه تنها در مورد ممنوعیت ها، بلکه در مورد چگونگی اجرای آن، ابهاماتی وجود دارد. بسیاری از آموزگاران نگران نحوه اجرای ممنوعیت می باشند و همچنین نگران به خطر افتادن امنیت شخصی خود در مواجه با دانش آموزانی هستند که مجبور به تحویل تلفن همراه در کلاس خواهند بود.  

در برخی استان‌ ها، مانند نوا اسکوشیا و ساسکاچوان، استفاده تلفن همراه در طول کلاس برای همه دانش‌ آموزان مقطع آمادگی تا 12 مجاز نیست. 

در انتاریو دانش آموزان مقطع آمادگی تا کلاس ششم موظف اند تلفن خود را در تمام روز خاموش نگه دارند، از جمله هنگام ناهار یا زنگ تفریح، دانش آموزان مقطع 7 تا 12 از استفاده از تلفن در طول کلاس منع می شوند، مگر با اجازه معلمان. 

دانش آموزان در نیوبرانزویک بایستی تلفن خود را در یک مکان مشخص در کلاس قرار بدهند و اگر از تلفن همراه برای اخلال در محیط آموزشی، قلدری، تقلب یا سرقت ادبی استفاده کنند، مشمول اقدامات انضباطی می شوند. 

مدارس در آلبرتا تا 1 ژانویه 2025 فرصد دارند خط مشی و رویه های خود را تنظیم کنند. 

در برخی مناطق  بریتیش کلمبیا، از جمله ونکوور، این ممنوعیت ها فقط برای کودکان دبستانی اعمال می شود. در همین حال، در  Mission، بریتیش کلمبیا، دانش ‌آموزان دبیرستانی فقط می‌ توانند در زمان‌ های غیر آموزشی، مانند ناهار و زنگ تفریح، از تلفن همراه استفاده کنند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید