اخباراخبار کانادا

معضل انزوا و تنهایی در میان سالمندان کانادایی بدتر می شود!

از آنجایی که جمعیت کانادا به سرعت در حال پیر شدن است، کارشناسان زنگ خطر را در مورد تاثیرات فزاینده تنهایی و انزوای اجتماعی به ویژه در میان افراد مسن به صدا در آورده اند. 

گزارش جدید انستیتوی ملی پیری (NIA) ، نشان داد حدود 41 درصد از کانادایی های 50 ساله و بالاتر در معرض خطر انزوای اجتماعی هستند و تا 58 درصد تنهایی را تجربه کرده اند و این می تواند عواقب روحی و جسمی داشته باشد.

ژاک لی، پزشک اورژانس مستقر در تورنتو، به گلوبال نیوز گفت: انزوای اجتماعی و تنهایی به اندازه کشیدن 15 نخ سیگار در روز برای سلامتی مضر است. 

انستیتوی ملی پیری (NIA) می گوید در حالی که بسیاری از کانادایی‌ های مسن ‌تر شبکه‌ ای متشکل از خانواده و دوستان دارند که می‌ توانند روی آنها حساب کنند، اما بیش از چهار نفر از هر 10 نفر از نظر اجتماعی منزوی هستند. 58 درصد از کانادایی‌ های مسن ‌تر می گویند سطحی از تنهایی را تجربه کرده‌ اند. نزدیک به 20 درصد ادعا کردند بسیار تنها هستند. 

NIA بین تنهایی و انزوای اجتماعی تمایز قائل شده است. به عنوان مثال، NIA  می گوید انزوای اجتماعی به عنوان کمبود قابل اندازه گیری در روابط اجتماعی یک فرد تعریف می شود.

در مقابل، تنهایی به عنوان یک تجربه ذهنی درونی توصیف می‌ شود. تنها بودن، لزوماً مانند منزوی بودن نیست. شما می توانید با گروه بزرگی از مردم ارتباط داشته باشید، اما با هیچ یک از آنها ارتباط عمیقی نداشته باشید و خود را تنها احساس کنید. در مقابل می توانید فقط یک دوست واقعا صمیمی داشته باشید ولی تنها نباشید. 

از نظر جنسیت، تفاوت عمده ای بین مردان و زنان مسن کانادایی در تجربیات گزارش شده آنها از انزوای اجتماعی وجود ندارد، اما زنان مسن تر سطوح بیشتری از تنهایی را نسبت به مردان مسن تجربه می کنند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید