مقالاتمقالات اجتماعی

مدیریت ناکارآمد کارمندان صنعت گردشگری کانادا، تهدیدی جدی برای این صنعت

بخش گردشگری به عنوان یکی از صنایع کلیدی اقتصادی جهان، همواره نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها ایفا کرده است. با آغاز فصل تابستان، زمانی که فصل پربار و پرمخاطب برای بخش گردشگری فرا می‌رسد، توجه به عملکرد این صنعت از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. به تازگی، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بیش از 285 میلیون گردشگر بین‌المللی در بازه زمانی ژانویه تا مارچ 2024 سفر کرده‌اند، که نشان از افزایش حدود 20 درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد.

در این شرایط، کانادا نیز به سرعت به سطح ورود گردشگران بین‌المللی خود در سال 2019 نزدیک می‌شود، که نشان از بازیابی این بخش از پیامدهای ویروس کرونا و همچنین تحولات مثبت در این زمینه است. با این حال، موقعیت فعلی، ایده‌آل نیست؛ زیرا صنعت گردشگری و پذیرایی با نقص جدی در بخش کارگران در سطح جهان روبرو است. این نقص کاری به طور مستقیم برای مقاصد گردشگری، از جمله کانادا، تهدیداتی ایجاد می‌کند. این تهدیدات شامل تاثیر بر کیفیت خدمات ارائه شده و احتمالا تخریب شهرت و جذابیت برندهای پذیرایی می‌شود. در این شرایط، کارفرمایان به دنبال راه‌حل‌های مناسب برای پر کردن این نقص کاری هستند، به ویژه در فصل تابستان که تقاضا برای خدمات گردشگری به اوج خود می‌رسد.

رهبری مخرب

شغل‌ها در صنعت پذیرایی اغلب شامل تغییرات مکرر شیفت، پرداخت کم، نبود مشوق، کارهای احساسی و ساعات کاری ناخوشایند است که گاها منجر به استیگمای شغلی می‌شود. علاوه بر این، برخی محیط‌های کاری به شکلی سمی هستند که باعث فرسودگی شغلی و مشکلات روانی کارمندان می‌شود. پژوهشگران متوجه شدند که آشپزها – بخشی حیاتی از صنعت پذیرایی – در استرالیا و نیوزیلند با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آن‌ها تمایل دارند از صنعت خارج شوند. رهبری مخرب این چالش‌ها را تشدید می‌کند. رهبری مخرب یک عبارت کلی است که می‌تواند به چندین شکل تعریف شود، از جمله رهبری سوءاستفاده‌گرانه، رهبری تحقیر کننده،  رهبری استبدادی، فاسد یا خودخواهانه.

سه‌گانه تاریک و رهبری

رهبری مخرب ارتباط نزدیکی با مفهوم رهبری تاریک دارد. رهبری تاریک شامل اقداماتی است که می‌توانند به سازمان و کارمندانش آسیب بزنند. این ممکن است شامل تشویق کارکنان به پیگیری اهدافی باشد که با منافع سازمان تضاد دارد یا باعث اذیت یا نادیده گرفتن کارمندان سازمان می شود.

ویژگی‌های شخصیتی منفی یا “تاریک” با عنوان “سه‌گانه تاریک”  شامل خودخواهی، ماکیاولیسم و روانپریشی می‌توانند ظهور و تاثیر رهبری مخرب را به همراه داشته باشند عوامل موقعیتی در محیط های داخلی و خارجی سازمان، مانند شرایط کاری پرفشار یا فرهنگ سازمانی ضعیف نیز در این زمینه نقش دارند. یک محیط مساعد، یک رهبر مخرب و پیروان مستعد به عنوان “مثلث سمی” شناخته می شود. رهبری بد اغلب ناشی از فقدان مهارت های سخت و نرم است. تحقیقات نشان می‌دهد که مهارت‌های نرم مانند هوش هیجانی برای رهبری موثر بسیار مهم هستند.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید