اخباراخبار جهان

قطع قرص های ضد بارداری باعث ریختن موهای زن ۲۵ ساله شد

جهت شنیدن این مطلب روی دکمه Play کلیک کنید

 

Chancey Sessions ، 25 ساله، اهل آلاباما، در مجموعه ای از ویدیوهای TikTok در مورد ریزش موی نگران کننده خود صحبت کرد و عکس هایی از ظاهر موهایش قبل و بعد از قطع قرص های ضد بارداری ، در فضای مجازی منتشر کرد.

او گفت من بیش از 10 سال تحت کنترل بارداری هورمونی بودم و پس از ازدواج تصمیم گرفتم آن را متوقف کنم و این کار را با مجوز پزشکم انجام دادم. ولی بعد از قطع قرص ها موهایم دسته ای از سرم جدا شد و روی سرم طاس شد.

او سپس به دیدن یک متخصص پوست رفت و متوجه شد موهایش را به دلیل “شوک هورمونی” از دست داده است و همانطور که موهایش ریخته بود خود به خود شروع به رشد مجدد کرد.

عادت های ماهانه نامنظم یا سنگین، آکنه، ریزش مو و سردرد همگی از علائم سندرم (PBCS) هستند که زمانی رخ می دهد که فرد مصرف داروهای ضد بارداری هورمونی را متوقف کند.

منبع خبــــــر

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید