اخباراخبار کانادا

عرضه کاندو در کانادا در حال افزایش است و این فقط در تورنتو نیست

 

گزارش جدید  Re/Max Canada نشان می دهد تعداد لیستینگ های کاندو در کانادا طی ماه های اخیر افزایش یافته و این فقط به تورنتو محدود نمی شود. 

درحالی که Re/Max اشاره کرد لیستینگ های آپارتمان در تورنتو تا آگوست سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 52.8 درصد افزایش داشت، اما این فقط در بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا مشاهده نشد. منطقه فریزر ولی – بریتیش کلمبیا با 58.7 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پیشتاز بود. کلگری با 52.4 درصد و اتاوا با 44.5 درصد افزایش موجودی در رده های پایین تر از تورنتو قرار گرفتند. افزایش موجودی در شهرهای دیگر، از جمله ادمونتون، هالیفکس و ونکوور بین 7.3 تا 17.7 درصد بود. 

Re/Max  استدلال می کند دلیل این افزایش، تمایل فروشندگان کاندو به جذب خریدارانی است که به لطف کاهش نسبی نرخ بهره به بازار بازگشته اند. 

بازار کاندو مخصوصاً برای خریداران بار اول، جالب است. زیرا گام نخست برای مالکیت خانه در گران ترین بازارهای مسکن کانادا می باشد. 

در تورنتو، میانگین قیمت کاندو در هشت ماه اول سال، نسبت به مدت مشابه در 2023 تنها دو درصد کاهش داشت. اما میانگین قیمت در کلگری و ادمونتون – دو مقصد پر تقاضا برای مهاجرت بین استانی – به ترتیب 15 و 4 درصد نسبت ، افزایش داشت. 

در حالی که Re/Max استدلال می ‌کند قیمت آپارتمان در تورنتو به پایین ‌ترین حد خود رسیده است، کارشناسان دیگر پیش ‌بینی می‌ کنند قیمت ها در بازار کاندومینیوم این شهر کاهش بیشتری خواهد داشت. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید