اخباراخبار کانادا

ضرب الاجل برخی نمایندگان لیبرال به ترودو: تا 28 اکتبر اعلام کنید می روید یا می مانید!

 

به گزراش CBC، برخی از نمایندگان لیبرال روز چهارشنبه 23 اکتبر و در جریان نشست نمایندگان لیبرال،  به نخست وزیر جاستین ترودو ضرب الاجل دادند که طی چند روز آینده در مورد باقی ماندن در مقام رهبر حزب تصمیم بگیرد. 

طی چند هفته گذشته، نمایندگان مخالف ترودو به طور محرمانه با یکدیگر ملاقات کردند تا اعضای حزب را متقاعد کنند با اتحاد جمعی ترودو را به کناره گیری وادار کرده و حزب را از خطر شکست در انتخابات آتی فدرال نجات بدهند. 

پس از 9 سال حضور ترودو در راس دولت لیبرال، محبوبیت او به شدت کاهش یافته است. طبق نظرسنجی CBC، محافظه کاران 19 درصد به لیبرال های حاکم برتری دارند. اختلافی که نشان می دهد ده ها نماینده لیبرال ممکن است پس از انتخابات بعدی، بیکار شوند. 

پاتریک ویلر، نماینده پارلمان، در نشست چهارشنبه نامه خطاب به ترودو را خواند که در آن به دلایل استعفای ترودو اشاره شده بود. در آن نامه از ترودو خواسته شد تا قبل از 28 اکتبر در مورد آینده خود در مقام رهبری تصمیم بگیرد. 

حدود 20 نماینده – که هیچکدام عضو کابینه نبودند – در جلسه دیروز از ترودو خواستند تا در تصمیم اش برای شرکت در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب لیبرال تجدیدنظر کند. 

منابع گفتند که ترودو در مواقعی که نمایندگان مجلس رهبری او را زیر سوال می بردند، ناراحت به نظر می رسید. اما هنگامی که او از جلسه بیرون آمد، خطاب به خبرنگاران گفت: حزب لیبرال قوی و متحد است. 

اگر ترودو به سادگی از خواسته های آنها برای کناره گیری در مهلت تعیین شده در 28 اکتبر چشم پوشی کند، مشخص نیست لیبرال های ناراضی چه خواهند کرد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید