اخباراخبار کانادا

زن انتاریویی: علیرغم گواهی بازرسی خانه، ملک در حال فروپاشی به من فروخته شد!

کیم سندفورد، پرستار 59 ساله بازنشسته ساکن جامعه کوچکی در نزدیکی دریاچه کاوارتا، ابتدا در سال 2018 متوجه شد درب های کابینت آشپزخانه اش بسته نمی شود. این مشکل چندان جدی تلقی نشد، غافل از اینکه خانه ای که خریده بود مشکلات بزرگتری داشت . 

او در گفتگو با CTV News گفت: خانه او در سطح شیب دار قرار داشت که در حال فرونشست بود. 

سندفورد، شش سال پس از آن، همه پس انداز خود را برای پیگرد قانونی مالک سابق و بازرس خانه هزینه کرده و آنها را به پنهان کردن معایب خانه متهم نموده است. 

سندفورد و همسرش در تابستان 2018، این خانه 3 خوابه را در کاوارتا به قیمت 285 هزار دلار خریدند. آنها قبل از خرید یک بازرس خانه را برای بررسی وضعیت ملک استخدام کردند. بازرس گزارش 46 صفحه ای ارائه کرد که نشان می داد ساختار ملک با استانداردهای انجمن بازرسان خانه انتاریو مطابقت دارد. 

کابینت های معیوب آشپزخانه تنها آغاز مشکلات بود. سندفورد مجبور شد خود را در یک پتوی برقی بچیپد و زمستان را پشت سر بگذارد، زیرا هرچقدر که درجه فرنس را بالاتر می برد، خانه گرم نمی شد. همسر سنفورد برای یافتن اشکال به زیر زمین رفت و سوراخی را در فونداسیون خانه پیدا کرد که پر از قلوه سنگ و قطعات بتن در حال فروریختن بود. 

گزارش مهندسی که در جون 2022 تنظیم شد، حاکی از فرونشست زمین بود. 

مالک سابق در دفاعیه خود ادعا کرد که خانه as is فروخته شده بود. مالک همچنین ادعا کرد که خود هرگز در خانه زندگی نکرده و پس از خرید آن در سال 2011 آن را به مستاجرین مختلف اجاره می داد. 

در حالی که در لیستینگ MLS خانه بصورت As Is به فروش گذاشته شده بود، اما سندفورد می گوید چنین اشاره ای در قرارداد رسمی فروش وجود نداشت. 

باب آرون، وکیل املاک مستقر در تورنتو، می گوید خریداران با مسوولیت خود خرید می کنند و باید کاملا مراقب باشند. آرون می افزاید: وقتی نوبت به بازرسی خانه می رسد، این کار با کندن دیوارها و کشف کاستی های ملک انجام نمی شود. بلکه فرایند بازرسی مشاهده ای و غیرمداخله ای است. به عبارتی بازرسان آنچه می بینند را بازرسی و گزارش می کنند. 

در حالی که شکایت حقوقی سندفورد در جریان است، او با ترس دائمی از ویران شدن کامل خانه اش زندگی می کند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید