اخباراخبار جهان

زنی که شرکتش با پیجرهای منفجر شده حزب الله مرتبط بود، تحت حمایت پلیس مخفی مجارستان! 

 

کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو پس از حمله مرگبار همزمان که حزب الله را در روز سه شنبه هدف قرار داد و به طور گسترده به اسرائیل نسبت داده شد، علنی نشده است. او به ‌عنوان مدیر عامل شرکت مشاوره ‌ای BAC مستقر در بوداپست، که تحت علامت تجاری تایوانی پیجرها را عرضه می کند، کار می کرد. 

مادر او، بئاتریس بارسونی-آرسیدیاکونو، به اسوشیتدپرس گفت دخترش تهدیدهای نامشخصی دریافت کرده است و در حال حاضر در مکانی امن تحت محافظت سرویس های مخفی مجارستان بسر می برد. او افزود که سرویس های مخفی توصیه کرده اند با رسانه ها صحبت نکند. 

حملات این هفته، ابتدا پیجرها و سپس واکی تاکی های حزب الله را هدف قرار داد، که به کشته شدن حداقل 37 نفر و مجروحیت بیش از 3 هزار نفر، از جمله غیرنظامیان منجر شد. حزب الله و دولت لبنان اسرائیل را مقصر دانسته اند، اما اسرائیل نقش خود را تایید یا انکار نکرده است. 

شرکت  کریستینا پس از اینکه شرکت تایوانی  Gold Apollo  به BAC Consulting  اجازه داد تا از نام تجاری آن بر روی پیجرها استفاده کند، عرضه آنها را آغاز کرد. 

سخنگوی دولت مجارستان می گوید پیجرهایی که به حزب الله تحویل داده شدند، هرگز در مجارستان نبوده و BAC صرفا به عنوان واسطه عمل کرده است. کریستینا نیز تاکید کرد فقط یک دلال بوده است و پیجرها در مجارستان تولید نشدند. 

گفته می شود BAC Consulting از طبقه همکف یک ساختمان ساده در بوداپست با چندین شرکت دیگر بصورت اشتراکی استفاده می کند و دفتر فیزیکی ندارد  و از این ملک به عنوان آدرس رسمی استفاده می کند. وب سایت شرکت BAC ادعا می کند که شرکت در زمینه محیط زیست، توسعه و امور بین الملل تخصص دارد. 

این شرکت در سال 2022 حدود 725 هزار دلار و در سال 2023 نیز 593 هزار دلار درآمد داشت. سال گذشته این شرکت نزدیک به 324 هزار دلار یا حدود 55 درصد از درآمد خود را برای تجهیزات هزینه کرد. 

کریستینا در رسانه های اجتماعی خود را به عنوان یک مشاور استراتژیک و توسعه دهنده کسب و کار با مدرک دکترا توصیف می کند که برای سازمان های بزرگ بین المللی، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی و آژانس بشردوستانه CARE و همچنین برای شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر، کار کرده است. این زن 49 ساله دکترای خود را از دانشگاه لندن دریافت کرده است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید