اخباراخبار جهان

جریمه پنجاه میلیون دلاری American Airlines به دلیل بدرفتاری با مسافران معلول

 

دولت آمریکا، شرکت آمریکن ایرلاینز را به دلیل کوتاهی در ارائه کمک و صندلی چرخدار به مسافران دارای معلولیت و همچنین آسیب رساندن به هزاران ویلچر شخصی مسافران طی یک دوره پنج ساله، 50 میلیون دلار جریمه کرد. شرکت هواپیمایی اعلام کرد اقدامات قابل توجهی برای بهبود عملکرد خود انجام داده است. برای مثال بیش از 175 میلیون دلار در زیرساخت ها، آموزش و سایر اقدامات برای بهبود تجربه سفر برای افراد دارای معلولیت سرمایه گذاری کرده است.

حوادث گزارش شده به وزارت حمل و نقل ایالات متحده بین سال های 2019 و 2023، رخ داد. اما تحقیقات تا حد زیادی ناشی از سه شکایت حقوقی بود که کهنه سربازان معلول آمریکایی، علیه این شرکت به جریان انداختند. 

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل گفت به نظر می رسد این شرکت یکی از بدترین متخلفان باشد، اما مشکلات محدود به یک شرکت هواپیمایی نیست و وزارتخانه در حال تحقیقات مشابه در مورد سایر خطوط هواپیمایی می باشد. 

لازم به یادآوریست که مقررات فدرال، خطوط هواپیمایی را ملزم می کند صندلی چرخدار و اسکوتر را پس از پرواز، در اسرع وقت و بدون آسیب دیدگی به مسافران برگردانند و به مسافران دارای معلولیت برای رفت و آمد در فرودگاه و همچنین سوار و پیاده شدن از هواپیما کمک کنند. شرکت های هواپیمایی همچنین ملزم به پرداخت هزینه تعمیر یا تعویض ویلچرهای آسیب دیده هستند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید