املاک و مسکنمقالات

جذابیت ظاهری؛ کلید طلایی برای فرار از پرداخت اجاره خانه

در برابر بحران شدید مسکن، برخی افراد بی‌خانمان به دنبال راهکارهای خلاقانه و غیرمعمول برای حل مشکلات زندگی خود هستند. یکی از این موارد مربوط به یک زن بی‌خانمان در استرالیا است که با استفاده از جذابیت خود، به شکل منحصر به فردی به دنبال یافتن مکان‌های اقامتی برای خودش است. امیلی وب، یک زن جوان 25 ساله اهل شهرستان گلد کوست از برنامه‌ کاربردی مانند هاینگ و تیک تاک برای حل مشکلش استفاده می‌کند. امیلی وب با رویکرد خارق‌العاده خود توانسته است به نوعی از این وضعیت خارج شود و با استفاده از جذابیت خود، به جای پرداخت اجاره، مکان‌های اقامتی را از طریق برنامه‌های کاربردی بیابد. این روش غیرمعمول امیلی وب برخلاف روش‌های سنتی و متداول پیدا کردن مسکن، برخی از نگرانی‌ها و تحسین‌ها را در فضای آنلاین به دنبال داشته است. برخی از افراد امیلی را تحسین می‌کنند که با استفاده از منابع موجود و بهره‌گیری از فرصت‌هایی که برایش فراهم می‌شود، توانسته است به نوعی به مساله‌ خود پاسخ دهد. اما دیگران نگرانی‌های خود را نسبت به این روش بیان کرده و معتقدند که این رفتار ممکن است مشکلات و پیچیدگی‌های جدیدی برای امیلی و همچنین افرادی که با او ارتباط برقرار می‌کنند، به وجود آورد.

باید توجه داشت که بحران مسکن یک مساله پیچیده است و هر فردی در مواجهه با این مساله، راهکارهای متفاوتی را انتخاب می‌کند. یکی از این راهبردهای غیرمعمول امیلی وب، استفاده از شبکه اجتماعی طرفداران با دنبال  کنندگان بالای 100 هزار نفر است. امیلی راهکاری منحصر به ‌فرد برای گذران زندگی بدون پرداخت اجاره پیدا کرده است. او از برنامه‌های کاربردی آنلاین برای پیدا کردن مردانی دارای منزل برای اقامت هر شب خود استفاده می‌کند. او در یک ویدیوی تیک‌تاک پر بازدید گفته بود: اصلا نمی‌توانم باور کنم تمام این مدت پولم را برای پرداخت اجاره هدر دادم. راهکار: اگر زیبا هستید، هرگز اجاره نپردازید.  

این رویکرد غیرمعمول باعث ایجاد انگیزه های متفاوتی در جوامع مختلف شده است. برخی از افراد، سرآمدی امیلی در بهره‌برداری از فرصت‌های در دسترس برای رفع نیازهای مسکن خود را تحسین می‌کنند. امیلی وب با راهبردی غیر متعارف، به چالش‌ بی خانمانی خودش پاسخ داده است. این رویکرد، در پیشگیری از پرداخت اجاره و پوشش نیازهای اساسی اش، نشانه‌ای از تلاش او برای بهره‌برداری بهینه از شرایط فعلی است.  

باید توجه داشت که بحران مسکن یک مساله چندوجهی است و افرادی که با این چالش روبرو می‌شوند، ممکن است به رویکردهای متنوعی روی آورند. در نهایت با بررسی نظرات مختلف و در نظر گرفتن تبعات اجتماعی گسترده، می‌توانیم به سمت حل عوامل اساسی بحران مسکن حرکت کنیم و در عین حال، به رفاه و کرامت تمام افراد نیز توجه کنیم.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید