مقالاتمقالات اجتماعی

تحقیقات گسترده پلیس برای متوقف کردن شبکه جهانی فروش کیت‌های خودکشی

بر اساس گزارشی که پلیس و شبکه خبری CBC منتشر کرده‌اند، محققان به سرعت در تلاش بودند تا بسته‌هایی را که احتمال می‌رفت حاوی کیت‌های خودکشی باشند، شناسایی و متوقف کنند. این بسته‌ها توسط مردی از منطقه تورنتو در روزهای قبل از دستگیری‌اش در ماه مه 2023 به نقاط مختلف جهان ارسال می‌شدند.

این گزارش به بررسی تلاش‌های سریع و اولیه پلیس منطقه پیل برای تحقیق درباره کسب‌وکارهای آنلاین law و جلوگیری از مرگ‌های بیشتر مرتبط با محصولات او می‌پردازد. پلیس، law ۵۹ ساله، را به مدیریت وب‌سایت تعطیل‌شده‌ای متهم می‌کند که نمک سمی و دیگر وسایل خودکشی را به افرادی که در معرض خودکشی بودند، می‌فروخته است.

او از آن زمان به ۱۴ فقره قتل عمد و ۱۴ فقره مشاوره یا کمک به خودکشی در ارتباط با ۱۴ مرگ در سراسر انتاریو متهم شده است. مقامات این پرونده را “یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های قتل که تا کنون در این استان مطرح شده” توصیف کرده‌اند. محصولات این شرکت احتمالا با بیش از ۱۰۰ مرگ دیگر در نقاط مختلف مرتبط هستند. وکیل او، متیو گورلی، اعلام کرده که موکلش در زمان شروع دادگاه در سپتامبر ۲۰۲۵، به بی‌گناهی خود اعتراف خواهد کرد.

یک سند جدید ۱۳۷ صفحه‌ای که بخش‌های زیادی از آن سانسور شده، شواهد موجود در این پرونده را توضیح می‌دهد. این سند که به عنوان “اطلاعات برای دریافت” (ITO) شناخته می‌شود، تاریخ مشخصی ندارد و توسط یک افسر پلیس منطقه پیل تایید شده است. انتشار این سند چند ماه پس از درخواست دسترسی به مدارک مشابه از سوی شبکه خبری CBC و روزنامه گلوب اند میل به دادگاه صورت گرفته است و روز دوشنبه منتشر شد.

به نظر می‌رسد سازمان نظارت بر اطلاعات (ITO) اعلام کرده که تحقیقات پلیس منطقه پیل پس از آن که جیمز بیل، خبرنگار روزنامه تایمز لندن، در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۳ به آن‌ها ایمیلی ارسال کرد و درباره موضوع «law» سوال کرد، به شدت افزایش یافته است. در آن زمان، «law» در میسیساگا، واقع در غرب تورنتو، زندگی می‌کرد. بیل در حال تهیه گزارشی برای روزنامه و یک سری پادکست بود که به بررسی ارتباط خودکشی‌ها در بریتانیا با محصولات «law» می‌پرداخت.

تا تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۳، اداره ITO اعلام کرد: برای حفاظت از مردم، پلیس منطقه پیل و اداره پست کانادا به سرعت اقدام کردند تا بسته‌های ارسال شده را ردیابی و متوقف کنند. 

یک کارآگاه پلیس پیل فهرستی از بسته‌های ارسالی مرتبط با مظنون تهیه کرد که شامل ۱۲۰۹ بسته ارسال شده به ۴۱ کشور بود.

طبق اطلاعات ITO، لیست ارسال شامل اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، آدرس و شماره پیگیری هر گیرنده بود.

گزارش‌های مربوط به معاملات مشکوک که توسط واحد اطلاعات مالی کانادا (FINTRAC) تهیه شده، شامل تحلیل‌های پس از مرگ و نتایج سم‌شناسی است. همچنین، حکم‌های جستجو در منزل law  واقع در میسیساگا، انتاریو و دیگر آدرس‌های محرمانه صادر شده است.

بر اساس گزارش ITO، بازرسان مقدار نامشخصی از بسته‌های ۵۰ گرمی نیترات سدیم را توقیف کردند که بر روی بسته‌بندی آن نوشته شده بود “۹۹.۹۹۹٪ خالص”. در این بسته همچنین توصیه شده بود که محتویات آن باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود و برای تهیه کالباس و فرآورده‌های گوشتی طبق دستورالعمل استفاده گردد.

نیتریت سدیم یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان نگهدارنده گوشت در غلظت‌های پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد و خرید آن به صورت قانونی در کانادا مجاز است. اما اگر این ماده به شکل خالص مصرف شود، می‌تواند کشنده باشد. وکلای گورلی و law در یک پرونده قضایی اعلام کردند که از ۱۴ قربانی ادعایی در انتاریو، ۱۳ نفر به دلیل مصرف نیتریت سدیم جان خود را از دست داده‌اند و یکی از آن‌ها از محصولی که توسط  lawفروخته شده بود، استفاده کرده است.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید