اخباراخبار جهان

تجربیات من از یک سفر هوایی با تاخیرهای طولانی

مسیر سفر من از فلوریدا به برزیل بود و قرار بود با شرکت آمریکن ایرلاینز پرواز کنم، اما متاسفانه پرواز من بیش از 21 ساعت تاخیر داشت. مسافران این پرواز آنقدر از این وضعیت عصبانی و ناامید بودند که پلیس فرودگاه ناچار به مداخله شد.

من و پدر و مادرم برای تعطیلات، یک پرواز به ریودوژانیرو رزرو کردیم. ما از کلمبوس اوهایو شروع کردیم و قبل از ساعت 11 شب در میامی استراحت کردیم تا برای پروازمان به برزیل آماده شویم. ما حدود ساعت 8 شب به فرودگاه میامی رسیدیم، بنابراین قبل از سفر به ریودوژانیرو، چند ساعت فرصت داشتیم. قرار بود کل پروازهای سفر ما با شرکت آمریکن ایرلاینز صورت بگیرد و در طول سفر هیچ چمدانی را چک نکردیم.

حدود یک ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما، مامور گیت با بلندگو اعلام کرد که پرواز به دلیل خرابی ترمز هواپیما به تاخیر افتاده است. او گفت تاخیر فقط یک ساعت است.

اما نزدیک‌ نیمه ‌شب شد و ما هنوز سوار هواپیما نشده بودیم. همین اتفاق مرا مشکوک کرد، دیری نپایید که مامور گیت اعلام کرد پرواز تا ساعت 12:20 بامداد به تعویق افتاده است. بازهم او دلیل تاخیر پرواز را خرابی ترمزهای هواپیما عنوان کرد.

متصدی پیشخوان فرودگاه حدود ساعت 1 بامداد اعلام کرد که پرواز 12 ساعت به تعویق افتاده و به ساعت 13 روز بعد موکول شده است. در ضمن او اعلام کرد که هیچ گونه امکانات رفاهی از جمله هتل برای مسافران این پرواز در نظر گرفته نشده است. مسافران بلافاصله با شنیدن این خبر شروع به داد و بیداد کردند.

وقتی وب سایت این شرکت را نگاه کردم، دیدم اعلام شده اگر شرکت آمریکن ایرلاینز مقصر تاخیر پروازها باشد، هزینه هتل را به مسافران بازپرداخت می کند؛ اما آنها بازپرداخت هزینه هتل را بدون مجوز کتبی تضمین نمی کنند. وقتی از یک نماینده در این مورد پرسیدم، او اعلام کرد تنها در صورتی می توانم هزینه هتل را از شرکت بگیرم که با مرکز خدمات مشتری آن تماس بگیرم. از طرفی نمایندگان گیت فرودگاه به من گفتند که نمی توانند هیچ مدرک کتبی به هم بدهند.

در هر صورت من تصمیم گرفتم به سرعت با یک هتل محلی تماس بگیرم تا ببینم آیا جای خالی دارد یا خیر.

خوشبختانه من توانستم یک اتاق خالی پیدا کنم و تقریبا 300 دلار برای آن هزینه پرداخت کردم. هر چند خیلی از مسافران نتوانستند هیچ جایی برای اسکان پیدا کنند.

پرواز ما باز هم به تاخیر افتاد و نهایتا ساعت 3:45 عصر روز بعد سوار هواپیما شدیم.

تجربه این سفر من را وادار کرد به این بیندیشم که حقوق مسافر کجای منشور سازمانی شرکت های هواپیمایی قرار دارد و چرا هر کدام به شکلی از زیر بار رعایت این حقوق شانه خالی می کنند.

منبع خبــــــر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید