اخباراخبار کانادا

با توجه به افزایش موارد سیاه سرفه در تورنتو، چگونه آن را از سرماخوردگی معمولی تشخیص بدهیم؟ 

موارد سیاه سرفه یا whopping cough امسال در تورنتو و سراسر استان افزایش یافته و انتاریو به رکورد قبلی 1044 موردی که بیش از یک دهه پیش ثبت شده بود، نزدیک شده است.

از ابتدای سال جاری تا 16 سپتامبر، بهداشت عمومی تورنتو 113 مورد تایید شده در این شهر را اعلام کرد. این میزان سه برابر میانگین پنج ساله قبل از همه گیری (با 31 مورد) در مدت مشابه می باشد. تا 9 سپتامبر، 1016 مورد ابتلا به این عفونت در سراسر انتاریو تایید شد. انتظار می رود تعداد آنها در سال 2024 از رکورد ثبت شده در سال 2012 فراتر رود. 

چگونه سیاه سرفه را از سرماخوردگی تشخیص بدهیم؟ 

در مراحل اولیه، علائم عفونت باکتریایی، که زمانی به آن سرفه 100 روزه می گفتند، مشابه سرماخوردگی و عباتند از عطسه، سرفه و آبریزش بینی. اولین علائم ممکن است هفت تا 10 روز بعد از آلوده شدن ظاهر شوند. تب خفیف نیز می تواند از علائم اولیه عفونت باشد. این منجر به سرفه های شدید می شود که می تواند دو تا هشت هفته طول بکشد. حملات سرفه ممکن است باعث مشکلات تنفسی،  حالت خفگی و استفراغ شود. سرفه متمایز و دردناک برجسته ترین علامت است. 

چه کسی در معرض خطر است؟

این عفونت به ویژه برای نوزادان، کودکان خردسال، زنان باردار و افراد مسن خطرناک است. یکی از عوارض احتمالی سیاه سرفه، ذات الریه است.

اگر دچار سیاه سرفه شدید چه باید کرد؟

اگر شما یا فردی در خانواده شما سرفه شدید یا طولانی مدت دارد، باید به پزشک مراجعه شود ،  زیرا تشخیص و درمان صحیح بسیار مهم است. تا پایان درمان بایستی از کودکان خردسال دوری کنید. 

چگونه از ابتلا جلوگیری کنیم؟

واکسیناسیون بهترین محافظ در برابر عفونت است. واکسن شامل مجموعه ای از چهار دوز است که بین دو تا 18 ماهگی داده می شود و دوزهای تقویتی نیز در سنین 4، 14 و 24 سالگی تجویز می شوند. زنان باردار در هفته های 27 تا 32 بارداری واکسینه می شوند. 

سیاه سرفه یک عفونت بسیار مسری و قابل پیشگیری با واکسن است، بنابراین مطمئن شوید که شما و فرزندتان علیه آن واکسینه شده اید.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید