علم و دانش

این ماده غذایی رایج می تواند به عنوان دافع پشه عمل کند

زن آمریکایی به نام مری، ساکن فلوریدا، تجربه شخصی اش از خرید انواع اسپری های دافع پشه را در TikTok به اشتراک گذاشت  و آنها را حداقل روی خودش بی اثر، ارزیابی کرد. 

مری در ویدیوی خود گفت: من در جنوب فلوریدا زندگی می کنم، که بیشترین پشه را بخصوص در این فصل از سال دارد. باید بگویم که همه محصولات تجاری را امتحان کردم، اما هیچکدام موثر نبود. تا اینکه یک ماده غذایی رایج را امتحان کردم و نتیجه گرفت. 

عنصر یا ماده ای که او به آن اشاره می کند، عصاره وانیل است. مری با مخلوط کردن عصاره وانیل خالص با آب و افزودن مقداری دارچین به آن یک اسپری دافع طبیعی و به ادعای خودش کاملا موثر ساخت. مری حتی ادعا کرده که اسپری حاوی محلول وانیل، آب و دارچین را همه جا با خود حمل می کند. 

مقاله ای که در سال 2023 در نشریه  House Beautiful منتشر شد، همچنین از عصاره خالص وانیل به عنوان یک دافع پشه موثر نام برد. این محلول ظاهرا با مسدود کردن نشانگرهای بوی بیولوژیکی انسان که پشه ها معمولا به آن جذب می شوند، کار می کند. 

شانون هارلو-الیس، متخصص کنترل آفات، گفت: عرق، بوی بدن، CO2 و گاهی اوقات گروه خونی شما می ‌توانند بوهایی را منتشر کنند که شما را برای پشه های خونخوار جذاب تر می کند. عصاره وانیل، مانند برخی دیگر از مشتقات گیاهی، بویی که پشه ها به دنبالش هستند را خنثی می کند. 

توجه داشته باشید که پشه ها می توانند بوی انسان را از فاصله 164 فوتی حس کنند و تشخیص بدهند. اگر می خواهید توصیه مری را امتحان کنید، مهم است که از عصاره وانیل خالص و نه Vanilla Extract استفاده کنید. فرمول های مصنوعی با شکر مخلوط شده و در واقع می توانند پشه ها و سایر حشرات را بیشتر جذب کنند. 

همچنین به خاطر داشته باشید که اثر دافع مبتنی بر عصاره وانیل پس از 30 تا 45 دقیقه از بین می رود، بنابراین به استفاده مجدد و مکرر نیاز دارد.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید