اخباراخبار جهان

اوزیل: وقتی می‌بریم آلمانی‌ام، وقتی می‌بازیم یک مهاجر!

اوزیل زمانی جمله‌ای گفت که سال‌ها بعد همچنان در بحث‌های مربوط به هویت، مهاجرت و تبعیض در آلمان مطرح می‌شود:
«وقتی می‌بریم آلمانی هستم، اما وقتی می‌بازیم یک مهاجرم.»
اوزیل که در آلمان و در خانواده‌ای با ریشه‌های ترکیه‌ای متولد شده بود، پس از حذف زودهنگام آلمان از جام جهانی ۲۰۱۸ با موجی از انتقادها روبه‌رو شد. بخشی از این انتقادات پس از انتشار عکس او با رئیس‌جمهور ترکیه شدت گرفت.
این هافبک که یکی از مهره‌های کلیدی قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و بیش از ۹۰ بازی ملی در کارنامه داشت، معتقد بود واکنش‌ها نشان می‌دهد که در زمان موفقیت به عنوان یک آلمانی پذیرفته می‌شود، اما هنگام شکست، ریشه مهاجرتی او برجسته می‌شود.
اوزیل همان سال از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد؛ تصمیمی که بحث‌های گسترده‌ای درباره نژادپرستی، هویت ملی و جایگاه ورزشکاران دارای پیشینه مهاجرتی در جامعه آلمان به راه انداخت.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید