اخباراخبار کانادا

افسر پلیس به قربانی خشونت خانگی قول بازداشت آزارگر را داد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد

حنادی محمد – در آن زمان 42 ساله – هشت سال قبل از کشته شدن به دست همسرش، به اداره پلیس آمد و علیه شوهرش حمید ایوب به اتهام آزار و تهدید جانی شکایت کرد. آن روز 1 اکتبر 2013 بود. یک روز پس از اینکه حنادی محمد توسط ایوب با چاقو تهدید به مرگ شد.

این زن به زبان عربی و از طریق مترجم، به افسر پلیس از زندگی در کنار ایوب گفت و اینکه او چگونه او، پسر و دخترشان را کنترل می کند و آزار می دهد.  

او از روزی گفت که ایوب بازویش را دور گردن محمد انداخت و با چاقو تهدید کرد. محمد که ترسیده بود از فرزندانش خواست با پلیس تماس بگیرند. اما تلفن کار نمی کرد. دختر محمد دخالت کرد و از ایوب خواست مادرش را رها کند. دو هفته بعد از آن واقعهخانواده برای یک ماه به سودان، کشور زادگاه خود سفر کردند. اما تنش هایی بین او و ایوب و خانواده هایشان پیش آمد. در 29 و 30 سپتامبر 2013، در فرودگاه اتاوا، زمانی که ایوب به دستشویی رفت، محمد و بچه ها خود را پنهان کردند و محمد از دخترش خواست با پلیس تماس بگیرد. پس از گزارش به پلیس، حنادی محمد و بچه ها به خانه یکی از دوستانشان رفتند. او روز بعد در اداره پلیس گفت که به کمک نیاز دارد و نمی خواهد با ایوب زندگی کند.

کارآگاه ارین مک مولان، در 1 اکتبر 2013 به محمد گفت که بر اساس مدارک و شواهد دلایل قاطع برای بازداشت ایوب دارد. اما عجیب اینکه بعد از آن مصاحبه، هیچ اقدامی انجام نشد و به دلایل نامعلوم، مک مولان گزارش را تنظیم نکرد و روز بعد با هیچیک از طرفین، موضوع را پیگیری ننمود.

نزدیک به هشت سال بعد، محمد توسط ایوب به قتل رسید.

هشت سال بعد، در حین محاکمه ایوب به اتهام قتل حنادی محمد و اقدام به قتل دخترشان در سال 2021، مک مولان شهادت داد که 10 روز پس از مصاحبه اولیه با محمد به محل کارش بازگشت و چندین پیام از ایوب و محمد را یافت.  هنگامی که مک مولان با محمد تماس گرفت، محمد ادعا کرد که به خانه شان نزد ایوب بازگشته و راضی و خوشحال است. مک مولان شهادت داد که احتمالا به دلیل حجم شکایات تحت رسیدگی در واحد مبارزه با خشونت خانگی پلیس و اولویت داشتن پرونده های دیگر، تحقیقات اش را تکمیل نکرده بود و اتهامی به ایوب وارد نشد.

مک مولان همچنین اذعان کرد که با شنیدن ادعای محمد مبنی بر بازگشت به خانه فکر کرده بود، اوضاع بهبود یافته و دخالت پلیس در این مقطع موجب بدتر شدن اوضاع می شود.

پس از قتل محمد و مجروحیت جدی دخترش در سال 2021، گروهی از حامیان قربانیان خشونت خانگی نامه ای برای پلیس اتاوا ارسال کرده و خواستار تغییر در نحوه رسیدگی به شکایات شدند.

از نوامبر 2023 به اینسو، ترتیباتی داده شده تا دو ممدکار اجتماعی شکایاتی که به بازداشت آزارگر منجر نشده را مورد بازبینی قرار بدهند و قربانیان در معرض خطر جدی را شناسایی و تحت حمایت پلیس قرار بدهند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید