مقالاتمقالات اجتماعی

افزایش نگران‌کننده تعداد قربانیان زن در انتاریو

در جامعه‌های مدرن، مبارزه با خشونت‌های جنسی و قتل‌ زنان یکی از چالش‌های بزرگ جامعه زنان محسوب می‌شود. اخیرا نیز تعداد کودکان و جوانان دختر که در این نوع جنایت‌ها کشته می‌شوند، در حال افزایش است. این نشان می دهد که حقوق زنان و کودکان همچنان مورد تهدید است و نیاز به توجه ویژه جامعه و اقدامات سریع‌الاجرا دارند. اخیرا گزارش ها نشان داده است که نزدیک به یک پنجم از قربانیان زن در این منطقه، زیر ۱۸ سال بوده‌اند. از پایان نوامبر تا پایان ژوئیه، ۴۲ حادثه به طور رسمی ثبت شده است و از این تعداد، ۲۱ درصد از قربانیان، دختران زیر ۱۸ سال بوده‌اند. این افزایش نسبت به سال گذشته بسیار نگران‌کننده است. معمولا قربانیان کودک اغلب دختران نوجوان هستند، با این حال، این شامل پسرانی نیز می‌شود که از طریق خشونت شریک زندگی‌شان کشته شده‌اند. یکی از مواردی که در گزارش‌ها ذکر شده است، حادثه قتل بریانا برادفوت، یک دختر ۱۷ ساله از لندن، است. در این حادثه غمبار، برادفوت توسط یک مرد ۱۸ ساله  به قتل رسیده است. این اتفاقات نشان‌دهنده اهمیت بیش از پیش توجه و اقدامات جدی در جامعه برای پیشگیری از خشونت‌های جنسی  در بین کودکان و جوانان است.

خشونت و قتل زنان به عنوان یکی از بحران‌های جامعه‌شناسی و حقوق بشر، یکی از مسایل مهم و حساس در اجتماعات جهانی به شمار می‌رود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخورد با این پدیده نفرت‌انگیز و خشونت‌آمیز، به ویژه در برخی مناطق و با توجه به عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، چالش‌های بسیاری را به همراه دارد. این پدیده نه تنها یک مساله محدود به خانواده‌ها نیست، بلکه ابعاد گسترده‌ اجتماعی و فرهنگی را در خود جای داده است. با بررسی دقیق این گزارش می‌توان به نرخ بالای خشونت علیه زنان جوان به دست‌ همسر یا شریک زندگی، افراد آشنا یا اعضای خانواده اشاره کرد.  

در حوزه‌ مطالعات خشونت خانوادگی، پاملا کراس به عنوان یکی از اعضای فعال کمیته‌ای که به بررسی مرگ و میر ناشی از این پدیده در انتاریو می‌پردازد، نقش بسزایی برعهده دارد. این کمیته، با مورد‌پژوهی خشونت علیه زنان جوان در این استان و ارائه توصیه‌هایی برای بهبود وضعیت، سعی در روشن‌ کردن و رفع مسایل اساسی این حوزه دارد. وزارت کودکان، جامعه و خدمات اجتماعی نیز اعلام کرده است که دولت محلی مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار را به‌ عنوان بخشی از برنامه عملیاتی استان برای مقابله با خشونت جنسی سرمایه‌گذاری کرده و همچنین یک برنامه جامعه‌محور با تامین مالی تقریبی ۱۰۰ میلیون دلاری را جهت اجرا طی سه سال آینده در برنامه ریزی خود قرار داده است. تاکید بر افزایش آموزش، اتخاذ سیاست‌های موثر در محیط کار، جلوگیری از آزار و اذیت، و بهبود سیاست‌های مرتبط با حضانت کودکان، اقدامات اساسی و حیاتی برای پیشگیری از خشونت خانوادگی و حمایت از قربانیان آن می‌باشند.

  

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید